Welke processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donkeytom

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Hallo allemaal,

Ik ben van plan binnenkort een nieuwe pc in elkaar te zetten.
Nu heb ik aan jullie de vraag welke processor zouden jullie voor gaan?
Ik zit nu nog te twijfelen tussen een i7 2600k of een i7 950.
Wat zouden jullie doen? Ervaringen?

Groeten Tom :)

De i7 2600k kan je nog overklokken
en de i7 960 is wel nog de eerste generatie
ik zou eerder voor de i7 2600 gaan

precies wat AsusUser zegt, ga indd voor de 2e gen processors de i7 2600K is dan zeker een aanrader.

Het ligt eraan wat je met de pc wilt doen. In de meeste gevallen is een i5 2500K meer dan genoeg. Wat ben je met de computer van plan? Voor simpel kantoorwerk is een i3 2100 namelijk al ruim voldoende, gamen -> i5 2500K zware VM's en dergelijke -> i7 2600K (of xeon :P) Verder sowieso voor een P67 of Z68 kiezen aangezien je daarmee kan overklokken. Wil je onboard graphics gebruiken dan wel voor een H67 kiezen (Maar geen K-model proc)
;
Voor een verzamelingetje systemen die ik zelf samenstel: Klikje

er is toevallig eergisteren ook de i7 2700k uitgekomen,
als je nog even wacht kun je die ook gewoon in Nederland bestellen =)

er is toevallig eergisteren ook de i7 2700k uitgekomen,
als je nog even wacht kun je die ook gewoon in Nederland bestellen =)

Of je koopt een 2600K en clocked die 100Mhz over ;) Dan heb je EXACT DEZELFDE prestatie's voor minder geld.

Die 2700K is leuk voor mensen die graag zoveel mogelijk geld uit willen geven zonder ook maar iets te weten over wat ze kopen ;)

de 2700k scoort een stuk beter op de benchmarks (schijnt!)

en het zijn niet exact de zelfde prestaties je krijgt betere onboard graphics

Laatst bewerkt:
Onboard graphics.... Je koopt geen CPU van 280 euro voor onboard graphics. En voor die 100 euro die je bespaart met een i5 2500K kun je beter een SSD ernaast nemen. Dan voel je pas echt verschil in snelheid!
Verder heb je pas wat aan een 8-core (4 fysiek) als je met VM's gaat werken en dan kan je beter een gewone 2600 nemen. Die heeft wel VT-D ondersteuning. (K niet)

ik weet wat je bedoeld maar jij zij dat er geen verschil was ik laat alleen even zien dat er wel verschil zit in de cpu niet noemenswaardig groot maar toch aanwezig
ik zou ook de 2500k met ssd nemen en 6950 cf en dan een z68 boordje dan even overclocken op 4,5 en dan heb je toch behoorlijke game prestaties :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan