Welke processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

camel1980

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2004
Berichten
57
Na het nodige zoekwerk op internet ben ik er nog niet uit welke processor ik het beste kan nemen. De I3-3220 of de i5-3330 (voor 50 euro meer)?
Ik gebruik mijn pc voor het standaard thuiswerk. Dus office, mediaplayer voor muziek of een film (geen blue ray), en internet. En evt. een foto licht bewerken, maar niet met een zwaar pakket als photoshop. Wil wel meerdere van deze applicaties naast elkaar draaien.
En een belangrijk punt is dat mijn pc 5 a 6 jaar mee moet gaan zonder al te traag te worden.
Welke cpu is nu voldoende voor mij? Het moederbord waar het op komt is de Intel Gigabyte GA-B75M-D3V.
 
Een i3 is nu de gebruikelijke processor. Niet voor zware programma's als photoshop of
gaming. Met i5 gaat al meer de gaming kant op.

Om in de toekomst bij te blijven kan je eraan denken om die extra 50 euro bij te leggen
en klaar te zijn om de programma's in de toekomst te draaien (ze worden immers
steeds zwaarder.)

Vergeet niet dat het ram-geheugen ook een belangrijke factor is van de prestaties van
een pc. ;)
 
Het ram-geheugen zit wel snor: 8 gb.
Zelf denk ik dat een i3 nu volstaat, maar ik kan niet inschatten hoe die processor zich over 5 jaar gedraagt bij office en media player :). Ik denk dat het een beetje om het even zal zijn dus.
 
Zou voor de Core i5 gaan. Zeker gezien je heel wat jaren ermee wilt doen.
 
Ok. Maar maakt in mijn geval het type nog wat uit? Ikzelf denk dat het grootste verschil voor mijn gebruik zit in het verschil van de I5 tov de I3 en dat de I5-3330 tov bijv de I5-3450 geen verschil maakt. Klopt die gedachte?
 
Er zit wel verschil in, maar denk dat je dan benchmarks moet draaien om het te kunnen zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan