Welke processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik snap niet helemaal hoe zwaar jij aan videobewerking wilt doen maar zoals je in je eerste bericht zegt "Wil deze computer gaan gebruiken voor videobewerking met AfterEffects en dat soort zware programma's" denk ik dat jij een nogal goede pc nodig zal hebben ik kan er best één voor je samenstellen maar het is me nu iets te onduidelijk

Zijn huidige laptop is goed genoeg, maar een beetje verouderd.
Dus ik denk dat een pc van rond de 850 goed zal zijn. Met 8 GB aan ram een een grafische kaart rond de 180 euro en we zijn er.

Ik moet gewoon een pc hebben die iets beter is dan de HP Pavilion G7 1330ed

Vind je degene die samen heb gesteld niet goed of moet die wat goedkoper?

ik heb twee samenstellingen voor je gemaakt één met een amd processor en een losse videokaart ---> link deze is iets duurder maar wel beter en een samenstelling met een intel processor ---> link

Nu snap ik het niet meer, je wilt een Intel core i7 maar ook een goedkope pc?

Nou ik bedoel:
AfterEffects is zwaarder dan programma's wat ''normale'' mensen gebruiken.
Denk dus aan internet en office en dat soort dingen.
Hij moet AfterEffects, Premiere Pro, Cyberlink PowerDirector 12 en Pinnacle Studio kunnen draaien.
Ik zat dus zelf al te denken richting de 3,5 Ghz en 8 gb ram.
Dan is mijn tweede vraag welke processor ik het beste kan nemen.
Een AMD of een Intel.
I7 hoeft niet. Was alleen een voorbeeld dat de I5/7 veeel duurder zijn dan die van AMD...

Bijvoorbeeld:
Welke is beter voor videobewerking?
De Intel Pentium G3440 of de AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed?

De AMD Athlon II X4 760K Black Edition is veel beter dan de Intel Pentium G3440.
De AMD Athlon II X4 760K Black Edition gebruikt meer stroom dan de gemiddelde Intel processors.

Dus de AMD is de beste... dan kan ik nu namelijk gaan kijken voor een moederbord en alles. Is een voeding van 480/500 watt dan genoeg?

En een goedkopere voeding en ram kan ook wel goedkoper

Laatst bewerkt:
Als je wilt dat je snel rendert, heb je wel snelle ram geheugen nodig.

het verschil in prestaties is tussen verschillende ram modellen is heel klein vooral als het dezelfde geheugensnelheid heeft dus ik zou gewoon deze doen ---> link

Laatst bewerkt:
Waarom kun je voor videobewerking enzo eigenlijk beter een ssd kopen i.p.v. een hdd? Een hdd van 7200 rpm is toch ook goed?

Ik zeg niet dat je voor videobewerking beter een SSD moet kopen. Een SSD is is goed voor de prestatie van Windows, supersnel opstarten enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan