Welke processors op moederbord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Firefox69

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2007
Hallo allemaal, ik heb een redelijke oude computer.
Hij heeft 512 SDram, 18gig harde schijf , ati radion 7000, Via samuel 2 800mhz processor en een VIA epia-v moederbord. Nu zou ik graag een iets snellere processor kopen om op dit moederbord te zetten? Maar welke processors passen op mijn moederbord? Op de site van VIA vind ik mijn moederbord zelfs niet. Kan er iemand me helpen??

Hoi !

Sorry, maar je moet dat setje (mobo +processor) snel bij het chemisch afval zetten.

Het was de minste combinatie die ik in jaren heb meegemaakt.

Mobo werkt alleen met die r..... Via processor.

Als je voor weinig geld wilt upgraden kijk dan bijv. es hier: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=SPFU05

Greetz,

Harry.

Maar kan ik dan geen andere processor op die k*tmoederbord zette? want een nieuw moederbord is ineens al veel veranderen vind ik?

Dat ligt aan wat je van plan bent te gaan doen met die PC. Een redelijk nieuwe game gaat het sowieso niet doen.

Vertel daarom eens wat het plan is met die PC en dan kan er een gericht advies worden gegeven.

Dat ligt aan wat je van plan bent te gaan doen met die PC. Een redelijk nieuwe game gaat het sowieso niet doen.

Vertel daarom eens wat het plan is met die PC en dan kan er een gericht advies worden gegeven.

De pc is zeker niet bedoeld om de beste games mee te spelen. maar ik wil hem gwn een tikkeltje sneller laten gaan want nu loopt hij nogal veel vast en het opstarten duurt bijna eeuwen. En ook sommige kleine games kan hij al niet aan. dus gwn een goede bezig voor surfen en low graphic games. En die processor zit niet op moederbord gesoldeerd denk ik hoor.

Je hebt nu een mini ITX moederbord (ca. 170×170 mm) als dat nu precies in je kast past, zal je daar bij een ander moederbord rekening mee moeten houden. µATX (micro ATX) heeft al een standaard formaat van 244×244 mm en zou daarmee dan al niet meer passen.

Licht eraan wat voor geheugen je hebt denk dat de harde schijf erwel op gaat want die zal dan wel IDE hebben
Maar videokaart weet ik niet en of hij in je Behuizing (Kast ) Gaat passen is ook onbekend en je voeding gaat het denk ik niet redden
Conclusie andere pc (A)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan