Welke prog. om mijn oude video`s op dvd te zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Berichten
72
Hallo,
zoals iedereen heb ik nog oude video`s liggen met opnames van de kinderen enzo die ik niet kwijt wil. Nu wilde ik ze op dvd zetten. Ik ben zover dat ik video kan kijken op mijn pc, maar welke programma is goed en gebruiksvriendelijk om de beelden op dvd te zetten?
Bij mijn tv kaart zit een player maar daar kan ik eigenlijk niets mee.
Elke suggestie is welkom.
 
Hoi Roal,

Zelf heb ik in het verleden DVDeo VHS gekocht van Denda (onderhuids zit er Davilex in; hence the name). Werkte heel simpel en de kwaliteit van de opnamen werd enkel bepaald door de kwaliteit van de originele opname en de tv-in/capturecard. Inmiddels heb ik een Pinnacle Studio pakketje in gebruik (maar da's inclusief een stuk hardware, wat weer niet herkend wordt door de andere pakketen zoals DVDeo VHS). Ik gebruik Pinnacle enkel voor de capture, en verwerk die dan -tijdrovend en nauwgezet werkje- met een oude Ulead Video 6se DVD.

Bij de hardware waarmee je de video op je computer kunt kijken zit min of meer in de regel een softwarepakketje wat kan opnemen. Die zijn soms heel slecht en soms heel goed en vaak ergens daar tussenin :D . De kwaliteit wordt toch vaak bepaald door het inzetten van de juiste codecs. Op mijn ene systeem kan ik het beste de ene codec gebruiken en op mijn andere systeem juist de andere. Hangt er maar net van af (relatief langzame processor maar snelle en grote schijf dus in staat minder gecomprimeerde joekelbestanden zonder problemen weg te schrijven versus een veel krachtigere cpu maar een kleiner en langzamer schijfje -> hogere compressie, wat dan weer geen probleem is omdat die cpu e.a. dat makkelijk aankunnen).

Hmm. Mijn tweede allinea is misschien wat vaag/wollig/omslachtig. Excuses.

Verder heb ik niet zo heel veel ervaring met andere pakketten. Dus hier laat ik het bij.
Benieuwd naar eventuele andere ervaringen/aanraders.
 
Crosspost.
Ga in dit topic maar verder. Die staat in de juiste sectie.

Deze post gaat dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan