Welke programma / programmeertaal na Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

klablabla

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Hallo na een jaar iedere dag met access te werken heb ik aardig wat ervaring op gedaan. Met form's, VBA, Query's.
Maar graag zou ik nu naar de volgende stap gaan. Wat is de logische opvolger van access?

We gebruiken hier diverse ik noem het maar even programmatjes die in access staan.

Iemand goeie ideeen voor mij?

De logische opvolger van Access? Wat bedoel je daar mee? Access is een zelfstandig draaiende database waarin je alles kunt bouwen (formulieren, rapporten etc), en een opvolger (om over een logische maar te zwijgen) bestaat niet. Hooguit concurrerende programma's die hetzelfde kunnen, zoals FileMaker.
Je gaat pas naar een hogere databaseversie kijken (wellicht bedoel je dat) als de toepassing niet meer goed functioneert in het bedrijf, bijvoorbeeld doordat het aantal gebruikers te groot wordt. En dan ga je kijken naar SQL server, of Oracle als database. Universiteiten bijvoorbeeld draaien hun database echt niet op Access, maar op Oracle of SQL server. Maar dan heb je nog steeds een frontend nodig. Programma's als SAP.
Maar dat je na een jaar al uit het jasje van Access bent gegroeid: petje af, daar kan ik alleen maar van dromen :)

Ik bedoel dus inderdaad wat te gebruiken na access. We gebruiken access al 8 jaar hier.
Het afgelopen jaar is er teveel bijgekomen, in access.
Omdat we nu weten wat we allemaal kunnen met access, wil iedereen meer en makkelijker werken.

Inderdaad heb ik naar de SQL server gekeken. (heb er ook al eentje draaien)
Maar met welk programma kan je een mooie frontend programmeren.
Zoals ik eigenlijk in acces gewend ben.

En anders kun je met VB een frontend programmeren. En uiteraard zijn er wel meer toepassingen te bedenken. Maar je kunt je database prima migreren naar SQL server, en de frontend gewoon blijven gebruiken. Heb dat zelf regelmatig gedaan, en dat werkt prima. Je vermoeit je gebruikers niet met (weer) een nieuwe interface, en je verhoogt de stabiliteit van de database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan