Welke programma's moet je beslist installeren in Linux Mint

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 (25H2) Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,
Welke programma's moet is beslist installeren in Linux Mint ?
Ik vraag dit, omdat ik in de voorraadkast van Linux Mint gekeken heb, en dan begint het me te duizelen. Namen die nergens op slaan en waarvan mij niet bekend is wat het doel is.
Graag zou ik b.v. een programma willen installeren zoals Spotnet en ook een goed PDF programma, en b.v.
Een equivalent van Quick Assist. (de mogelijheid van een beetje hulp van anderen is on ontbeerlijk)
Maar er zijn nog meerdere verzoeken: Is ook een Backup niet nodig? En welk moet ik hebben dan?
Moet er ook nog een virusscanner geinstalleerd worden?
Misschien weten jullie nog wel programma's waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb, om het leven binnen Mint aangenaam te maken?
Met vriendelijke groet
Dukkel

Een virusscanner is niet echt nodig op Linux, omdat de boel toch goed dichtgetimmerd zit. Maar als je om bepaalde redenen een virusscanner wilt (omdat je een mailserver/ftp server/webserver hebt draaien), dan is ClamAV een goede keuze.

Verder zijn backups altijd nodig!! Hoe je dat doet, kan op verschillende manieren. Er zijn vast wel tooltjes voor, en anders kan je met (vibe)coding of wat programmeerervaring wel wat programmeren wat bijvoorbeeld je hele /home elke nacht backups via een SSH-verbinding naar een andere server. Ik zeg maar wat....

Okay, dat is in iedergeval wat.
Maar voor Spotnet, Quick Assist is zeker geen vervanger?
Je bent ook nog laat op., net als ik dan. 🤔

Als Spotnet interface kan je Spotweb gebruiken:

Voor het "uitpakken" van een gedownloade NZB kan je SABnzbd installeren middels de volgende opdrachten:
Code:
sudo add-apt-repository ppa:jcfp/nobetas
sudo apt-get update && sudo apt-get dist-upgrade
sudo apt-get install sabnzbdplus

Voor een Quick Assist tegenhanger kan je eens kijken naar NoMachine:

Ik heb er geen ervaring mee.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan