Welke programmeertaal??

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

Ik heb nu de basis van het programmeren geleerd in visual basic en wil nu een stapje verder gaan. ik wil graag weten welke taal het meest gevraagd is, en welke taal de meeste mogelijkheden heeft. (c++, Java??)

Alvast bedankt
Luck

Meest gevraagd als in waar je het meeste verdiend? Ik zou voor Java gaan, die schijnt wel veel op te leveren.

Denk dat je in de war bent met Javascript. Java kan op het web gebruikt worden, maar in principe ook op veel andere dingen. Het draait op een virtual machine en zit dus op heel veel plekken, inclusief in electronica als ik me niet vergis.

Iig is er binnen het bedrijfsleven een hoop geld te verdienen met Java software development.

Ok. Dan ga ik me daar eens wat verder in verdiepen.
Bedankt

een tijdje geleden stelde ik precies dezelfde vraag als jij doet en ik heb gekozen voor java, ik ben er nu een week mee bezig en mijn ervaringen zijn erg goed. Makkelijk te leren.

Ok mooi, en ik programmeer in de Netbeans IDE, ik heb geen ervaring met de eclipse IDE, maar netbeans bevalt mij goed. Succes

Welke taal het meest gevraagd wordt: dat hangt uiteraard ook van de branche af (game development/embedded/...). Welke taal de meeste mogelijkheden biedt: assembly.

Gamebranche. Ik wil over 2 jaar een opleiding gaan volgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan