Welke provider en welke modem???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter22

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2006
Berichten
7
Hallo,

Ik heb de volgende vraag: Vanwege het landelijk gelegen van mijn woning hebben wij pas sinds kort de mogelijkheid om te internetten via ADSL. Dit doe ik nu nog via Wixs Draadloos Internet (www.wixs.nl). Nu wil ik toch overstappen naar ADSL om dat het qua prijs en snelheid een stuk intressanter voor mij geworden is.
Ik heb de keus uit de volgende providers: XS4all, Planet internet, Het Net en KPN. Mijn keus gaat eigenlijk uit naar XS4all Start ADSL 1500/256 voor 29,95. Daar krijg ik dan een gratis modem bij. Ik heb de keus uit 2 modems:
- ADSL Multi PC modem
Thomson 546,
geschikt voor ADSL2+
- ADSL Wireless modem (54 G)
Thomson 716,
geschikt voor ADSL2+
Nu is het zo dat de aansluiting van de telefoon lijn aan de andere kant van het huis is (ca. 40 meter) Welke modem moet ik dan kiezen????

Vraag 2: is XS4all start wel het goede abonnement voor mij??

Ik download vrij veel en speel veel games online (call of duty 2)

Ik hoop dat iemand mij de juiste infomatie kan geven, zodat ik straks een goede en betrouwbare ADSL verbinding heb.

Alvast bedankt voor de response.

Pieter
 
XS4ALL is De beste provider als het gaat om service en stabiliteit,qua prijs zijn hoger dan de gemiddelde aanbieder maar dat is dan ook logisch !

Mbt je modem is eea afhankelijk van al dan niet draadloos werken,maar dat is een kwestie van smaak,persoonlijk zou ik de Speedtouch 546 kiezen maar zoals aangegeven kwestie van smaak !
 
Idd, xs4all komt als beste uit de bus, ik zou gaan voor een Planet Internet ADSL standaard abbo, een 3000/512 connection, surfen gaat lekker vlot, downloaden als een speer en uploaden gaat ook vlotter. en dat alles voor 24,95 p/mnd.
De klantenservice is goed te noemen.
Minimale contractduur is 1 jaar, (word als je evt niet optijd afzegt omdat je iets anders wilt voor een jaar verlengd!!)

Wat je ook doet, laat je niet verleiden voor een goedkoop TELE2 ADSL abbo, daar word je niet blij van!!
 
Ik heb maar de keuze uit de twee modems die ik hierboven het genoemd, dit omdat deze er gratis zijn. Mbt. draadloos; ik woon in een lang huis ca 45, wordt dit ook overbrugt door draadloze modem verbinding??
De bedoeling is ook dat er 2 computers op worden aangesloten, dit ivm een verhuur.

Wat betreft de provider heb ik zelf ook niks anders dan lof gehoord, op een uitzondering na, over xs4all. Dit vind ik zeer belangrijk aangezien ik een echte leek ben op gebied van internet aansluitingen. En aangezien er een gratis monteur bijkomt telt dat aardig mee.

Kunnen jullie mij ook vertellen wat een ethernet modem is. Valt deze onder het draadloos internet?

De provider van Planet Internet ADSL Standard lijkt mij ook intressant, maar misschien dat er meer mensen hun ervaring willen uitwisselen.

Alvast bedankt voor de snelle reacties

Pieter
 
Ik zit bij planet, geen problemen.

Wat betreft je modems: Mijn voorkeur is en blijft ge woon met kabel. De reden hiervooe is dat ik bij collega's nog heel veel problemen hoor met draadloos. Hier staan 4 desktops aangesloten op de speedtouch 546, werk echt perfect. De laptop is wel draadloos aangesloten, maar heel af en toe heeft ie toch wat bugs met de draadloze verbinding.
 
Pieter22 zei:
Kunnen jullie mij ook vertellen wat een ethernet modem is. Valt deze onder het draadloos internet?


Pieter

Quote

Ethernet modems zijn modems die verbonden worden met de computer via Ethernet. Ethernet is een zeer veel gebruikte standaard voor computernetwerken.
Ethernet modems zijn vaak enorm multifunctioneel: een Ethernet modem kan vaak veel taken die op een netwerk worden uitgevoerd.

Ethernet-modems zijn gemaakt voor computernetwerken. Als u dus meer dan 1 computer met het internet wilt verbinden is dit vaak een betere keuze

Unquote

Draadloos valt daar ook onder en 45 meter is een hele afstand,maar zou afhankelijk van obstakels wel moeten kunnen (draadloos)
 
De afstand van 45 meter kan een probleem zijn als er veel muren tussen zitten. Maar dat kan je oplossen door het modem niet in je meterkast te plaatsen. In plaats daarvan leg je een telefoonkabel van de splitter in je meterkast naar de plek waar je het modem wil hebben.

Als je vrij veel downloadt via torrents is 256 K uploadt volgens mij echt te weinig.
 
Hallo,

na het niet winnen van een Gold Medal op de 5000 meter schaatsen, heb ik mijn computer weer opgestart en ben weer wat rond gaan kijken bij verschillende providers. De aanbieding die Planet heeft: Planet Adsl standaard 3000/512 leek mij zeer intressant, maar na goed lezen kwam ik erachter dat ik het jaar erop i.p.v. 24,95, 34,95 ga betalen. Aangezien mijn limiet op 30 euro staat valt dit abbonement bij mij af.

Bij het Net daar in tegen ligt de prijs 24,95 vast en krijg ik nog een snellere verbinding ook 4000/256. Heeft iemand ervaring met het Net, zo ja is dit een goede ervaring?:thumb:

Ik wil graag voor het einde van deze week mijn beslissing maken, dan kan ik optijd beginnen met het leggen van de kabel.:(

Ik hoor weer van jullie

Pieter
 
Met die aanbieding van Het Net download je sneller maar upload je langzamer.

Kijk anders eens op http://www.speedtest.nl , daar kun je lezen over de verschillende providers en hun gebruikers (zie het blok forum aan de linkerkant)
 
Dat is zo, maar bij planet ga je na je eerste jaar 34,95 betalen en dat is dan weer meer dan het Net.
Mijn keus gaat nu uit naar het Net, heeft iemand nog een beter laat het gerust horen.

Bedankt alvast voor de reacties

Pieter
 
Welke opties komen bij jou uit de postcode-check naar voren ?
 
ik heb de keus uit XS4all, Planet, Het Net en KPN,

Ik heb inmiddels mijn keus bijgesteld en mij lijkt nu Het Net de beste optie 4000/256.
Misschien dat iemand mij kan vertellen over de service en het aantal storingen??

Nog 5 dagen tot mijn definitieve keus.....


Pieter
 
hallo,

heb net ff op www.adslcentrale.nl gekeken, daar kun je zien hoever je van de centrale af zit. Bij mij is dat z'n 4 km!!:eek:
Heb ik dan nog wel de garantie dat mijn verbinding stabiel is en de beoogde snelheid haal -10%.:confused:

tot hoors

Pieter
 
Je snelheid zal zeker beinvloed worden door de afstand,zeker als het als een adsl2+ centrale is en je ook dienovereenkomstige apparatuur krijgt maar je moet van de snelheden sowieso minimaal 10 % afhalen en bij die afstand nog wel iets meer.Overigens snelheidsgaranties krijg je nooit.
 
Ik heb zelf jaren bij HetNet gezeten en het is een stabiele verbinding.
De helpdesk kost wel € 0.45 p/m, dus als je een leek bent die nog wel eens hulp nodig heeft kan dat aardig oplopen, want een kwartiertje in de wacht is geen uitzondering.
Ik zit zelf nu bij XS4ALL en dat is volgens vriend en een enkele vijand de beste provider.
Heel veel extra bij het abonnement en een helpdesk tegen normaal tarief.
De upload van HetNet vind ik trouwens wel erg mager (256), dus als je ook nog met meerdere PC's werkt zou ik wat snellers aanraden.
Een basis abonnement bij XS4ALL (6100/768) kost wel € 60.- , maar het branden van een CD kost meer tijd als het binnenhalen.
Vooral als je ook nog wel eens een DVD wil binnenhalen zou ik niet te langzaam gaan met je abonnement.
De "gratis" newsserver van XS4ALL (Newszilla) is één van de betere, dus als je van downloaden houd een aanrader.:thumb:
Succes Theo50
 
Hallo.

heb vandaag mijn keuze gemaakt en het is het Net geworden. Dit omdat zij mij de snelste adsl verbinding kunnen leveren voor het laagste tarief per maand.
Ik dank jullie allen voor het beantwoorden van mijn vragen.:love:

Dus hier kan een slotje op.

Groetjes Pieter
;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan