Welke provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolfhin

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Ik weet het het is een cliche en deze vraag is al 1000 keer gevraagd maar ik stel hem nog een keer.

Welke provider is het best geschikt voor mij?
Helaas is er alleen ADSL Lite beschikbaar (dus geen basic of extra... helaas :() en er is ook geen ADSL beschikbaar van andere netwerken (BBned en dergelijke)

ik zou dus graag een provider willen die niet zeurt als mijn PC 24 uur per dag download,

die niet zeurt als ik dingen waar toevallig copyright opstaat download,

die een netwerk/eigen server toe staat

die geen problemen heeft met een consule die ik in een netwerk hang.

Ik ga hevig gebruik maken van mijn internet aansluiting en het is ook zeer jammer dat er alleen lite beschikbaar is :( Met hevig bedoel ik games downloaden, films, iso'z, enz.

ik heb geen intresse in gratis modems ofzo

Daarnaast heb ik hulp nodig bij het kiezen van een modem. Moet ik een Ethernet modem of een MultiPC modem (is dat niet gewoon een router?) nemen?
Ik heb 2x een vrij ethernet poort (op 1 pc) maar ik wou graag mijn Xbox + GameCube + 2x PC + (eventuele) laptop in het netwerk hangen.
Die dingen zullen zelden tegelijk worden gebruikt maar ik wou dit netwerk later wel upgraden naar een draadloos netwerk. Ik heb GEEN computer die 24 uur per dag aanstaat en wil eventueel best extra betallen voor een betere modem.

waarom is er alleen maar adsl lite beschikbaar.
netwerkkaart met daaraan een router lijkt mij een goede oplossing.

Geplaatst door puppie
waarom is er alleen maar adsl lite beschikbaar.
netwerkkaart met daaraan een router lijkt mij een goede oplossing.

Er is alleen ADSL lite beschikbaar omdat de afstand van telefoon centrale > mijn huis te groot is voor basic/extra helaas dus nik sneller als Lite voor mij :(

Is een MultiPc modem niet gewoon hetzelfde als een router met ingebouwde modem?

Ik ken de uitdrukking multipc modem niet dus daar kan ik je geen antwoordt opgeven.
En een provider die niet begint te zeuren ken ik ook niet .
Als ik je vragen zo lees dan wil je veel maar of dat allemaal met een lite abbo kan zou ik niet weten.

Ik wens je veel suc6 met je zoek tocht en hoop dat je je uiteindelijke keuze op dit forum kenbaar maakt zodat andere lezers er ook wat aan hebben.

Nogmaals suc6.

Geplaatst door puppie
Ik ken de uitdrukking multipc modem niet dus daar kan ik je geen antwoordt opgeven.
En een provider die niet begint te zeuren ken ik ook niet .
Als ik je vragen zo lees dan wil je veel maar of dat allemaal met een lite abbo kan zou ik niet weten.

Ik wens je veel suc6 met je zoek tocht en hoop dat je je uiteindelijke keuze op dit forum kenbaar maakt zodat andere lezers er ook wat aan hebben.

Nogmaals suc6.

Mensen antwoorden dus!

JA zo'n multipcmodem is idd een modem met ingebouwde router en vaak ook een X-poort switch.

Lite zonder datalimiet kun je voor zover ik weet alleen bij wanadoo krijgen. Bij Zonnet en Freeler heb je een FUP en van vrienden weet ik dat zij nooit problemen hebben gehad hiermee ondanks dat er flink wat GB's doorheen gaan.

Veel succes met je keuze;)

Geplaatst door NLspecial
JA zo'n multipcmodem is idd een modem met ingebouwde router en vaak ook een X-poort switch.

Lite zonder datalimiet kun je voor zover ik weet alleen bij wanadoo krijgen. Bij Zonnet en Freeler heb je een FUP en van vrienden weet ik dat zij nooit problemen hebben gehad hiermee ondanks dat er flink wat GB's doorheen gaan.

Veel succes met je keuze;)

Laaste vraagje waarschijnlijk een hele domme maar jah :D
Ik heb een Xdoos staan en ik zou graag via mijn PC de Xbox hardeschijf kunnen bekijken dit kan allemaal via FTP maar of dat ook via de router kan?
De Xbox maakt gewoon gebruik van een standaard ethernet kabel en het lijkt me prima te werken.

Met Wanadoo heb ik zeer goede ervaring en waarschijnlijk zal mijn keus daar ook op vallen. Hun modem verbinding is een droom! Hopelijk hun breedband verbinding ook :D

Planet heeft ook FUB, alleen word het nooit gecontroleerd, gaan best wel veel GB doorheen, maar nooit wat gehoord.

Groeten Oossie

Ja je kan ook met FTP werkenop je Xbox omdat deze in je interne netwerk zit. En anders moet je de poort waarover je FTP't forwarden in je router.

Nou dat komt mooi uit dan dat je zo tevreden bent over Wanadoo. Iig veel plezier ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan