Welke radeon 5770?

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hoi,

ik was op alternate.nl aan het kijken voor een videokaart. De videokaart die ik wil gaan halen is de Radeon 5770, alleen zag ik dat er 2 versies zijn.. De 512MB versie en de 1GB versie, ik heb een E8500 @3.16GHZ 4 GB werkgeheugen DDR2 800mhz en een voeding van 620 watt. Gaat het dan uitmaken die 512 MB? Zelf denk ik van niet maar ff om te checken...

Bedankt!

Hoe meer geheugen je videokaart heeft (dedicated) hoe sneller de kaart je games kan renderren dus het maakt wel degelijk uit of je nu 512 of 1024 mb geheugen hebt wat betreft framerates

Nee... tot een Full HD resolutie is 512MB voldoende. Daarna merk je pas wat van meer geheugen.

Tenzij hij natuurlijk geen overclocker is. Dan kun je beter het geld steken in iets anders.

Inderdaad de hawk is toch wel 1 van de beste versies in de 5770.
Goed merk en goede koeling. Het kost iets meer, maar je weet zeker dat het goed is.

@ Sacramental
512mb kan alles nog aan.
ga je echt met hoge resoluties gamen (vanaf ongeveer 1920*1200)
is de een hogere hoeveelheid geheugen inderdaad beter

maar als je echt futureproof wilt doen, en in de toekomst (binnen 5 jaar) nog wilt op high kunnen gamen, kan je toch wel de 1024MB nemen.

Daar tegenover: over 5 jaar zullen de huidige topkaarten al weer sterk verouderd zijn (zoals nu de X1300 is tegenover de HD5750, zal de HD5750 al weer heel zwak zijn tegenover de (?) HD8570), en zal je dan misschien veel goedkoper een pc-upgrade kunnen doen, dan het nu extra kost om een grafische kaart te kopen met meer dedicated VideoRam (prijzen voor PC-onderdelen zijn nog steeds aan het dalen in vergelijking met 4-5 jaar terug)

oke bedankt voor alle informatie. Ik neem dan een 1GB versie even kijken nog naar die hawk maar ik denk niet dat ik die doe omdat ik echt geen overclocker ben dus gewoon een standaar met 1gb waarschijnlijk maar nog ff lezen op hardware.info.

Nog ff een update voor de 2 mensen die me hebben geholpen met azerty (moet eigenlijk in andere post maar doe ik toch even hier). Ik ben nog niet accoord gegaan met hun 100 euro ben nu druk bezig om bewijs te krijgen dat een gemiddelde videokaart 9800gx2 langer dan 2 jaar mee gaan, maar dan moet ik de fabriek contacteren wat ffjtes duurt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan