welke RAM heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart0z

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Hee, ik had een vraagje.
Ik wil mijn pc een beetje versnellen (en nee, niet door hem uit het raam te gooien :p), maar ik weet niet zoveel van intern geheugen af. ik heb een beetje rondgekeken bij vragen van anderen, en daar werd steeds aanbevolen PCWizard te gebruiken, dus dat heb ik maar gedaan. Dit is wat er uit kwam:

Systeemeigenschappen volgens PC Wizard:

Moederbord : Gigabyte GA-7VT600
Chipset : VIA KT600
Processor : AMD Athlon XP @ 2000 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (1 x 512 DDR-SDRAM )
Videokaart : RADEON 9600 SE Family (Microsoft Corporation)
Harde Schijf : Maxtor (82 GB) :o

Heb ik dan een DDR-SDRAM kaart nodig? of is het niet zo simpel en heb ik daar meer informatie voor nodig? en ja, ik ga ook een nieuwe harde schijf kopen.
Alvast bedankt in ieder geval ;)

Bart0z!

De site van je fabrikant zegt dit:

Type : DDR400(PC3200)/ DDR333 (PC2700) / DDR266 (PC2100) -184pin
Max capacity : 3GB
DIMM slots:3

Je kan in dit geval dus PC3200/PC2700 of PC2100 gebruiken (PC3200 is het snelst dus voor dat type zou ik gaan). Als je daar in de winkel naar vraagt zouden ze genoeg info moeten hebben.

okee, bedankt voor de snelle reactie!
ik las ook iets over dat werkgeheugen zich aan de langzaamste kaart aanpast dus dat het slim is om die gewoon te vervangen, is dat waar?

Bart0z

Wat is het doel van de upgrade naast het versnellen? Is namelijk al een redelijk oude pc.

En wat is je budget?

Let wel, laat je de oude zitten en deze is niet 3200 dan zal de nieuwe bank zich aanpassen aan de oude. Dat kan je ook zien met pc wizard.

(en nee, niet door hem uit het raam te gooien )

Was die voor mij bestemd? ;)

Sowieso moet ik je vertellen, je pc versnellen doormiddel van geheugen merk je niet eens.
Ik was overgeschakeld van 533 Mhz banken naar 1066 Mhz, ik merk er tot op de vandaag niks van.

Naast het versnellen heb ik niet veel andere doelen. Ik bedoel met versnellen ook meer dat als ik meerdere dingen tegelijk doe dat hij niet vertraagt. Ik ben best tevreden met mijn pc. ik ben niet echt een gamer, maar als ik nu alleen MSN, WMP en FF aanzet gaat hij al moeilijk doen, en dat vind ik een beetje debiel. Ik wil wel een nieuwe pc kopen, maar daar heb ik op het moment geen geld voor, ik ben namelijk voor mijn autorijbewijs bezig, dus ik heb mn geld al nodig. Qua budget voor werkgeheugen zit ik best hoog, ik zag dat je 2 GB (2x1) voor rond de €60-80,- kon kopen. dat wil ik er wel voor uitgeven. nog een aanbeveling?

Bart0z

Laatst bewerkt:
Op zich zou het kunnen helpen voor het stabiliseren van het systeem, alhoewel het installeren van linux dan meer effect heeft :P.

Als je die pc voor niet meer zaken gebruikt dan internet, muziek en typen enzo dan moet het wel goedkomen denk ik :), succes met je rijbewijs :thumb: ik begin overmogen ;)

Persoonlijk denk ik niet dat je veel verschil gaat merken. Je pc heeft een single core processor en die zijn niet erg lekker in staat veel tegelijk te doen.

oh okee, wat zou voor mij het beste zijn om mijn pc wél te versnellen? ik heb even op azerty gezocht, en daar zag ik deze kaarten, is dit een beetje kwaliteit en heeft het nut voor mij, of is het eerder zonde van mijn geld?

Bart0z

Zou dat geheugen zeker niet plaatsen. Veel te duur en de voordelen van dat geheugen werken (voor zover ik kon afleiden) niet met jou mobo.

Wil je perse geheugen, naam dan iets geodkopers.

Maar persoonlijk zou ik geen geld meer verspijkeren aan die pc.

Je zegt ook, niet echt een gamer, maarje gamed dus wel? Wat zoal?

ik speel vooral shooters, Guild Wars, en spellen als Sims enzo, maar ik kan geen nieuwe spellen spelen omdat mijn pc dat niet aankan, en dat irriteert me het meeste. ik wil wel spellen spelen als GTA IV, Sims 3, Call of Duty, enz. maar dat kan mijn pc gewoonweg niet aan.

Dat is ook de reden dat ik het vraag, wil je die games kunnen doen zal je toch echt een nieuw systeem moeten aanschaffen. Het upgraden van het oude systeem is dan toch echt geldverspilling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan