Welke ram kan ik plaatsen in een oude pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lau87

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Ik heb een redelijk oude desktop uit 2003 (gok ik) met Windows XP home.
Toentertijd was het een super computer met Intel Pentium 4HT (3066 MHz) met 512 MB (DDR SDRAM).

Probleem nu is dat het erg sloom draait.
Ik zou graag deze desktop wat sneller maken door middel van RAM upgrade.
Ik heb er niet zoveel verstand van, maar kan iemand mij vertellen welk RAM ik moet kopen en hoeveel?
Met behulp van lavalys (oud programma) heb ik de specs van mijn pc kunnen achterhalen, deze staan hier: http://4dimension.nl/report.html
Ik zie dat ik 2 slots heb met ieder 256 MB RAM bezet. Maar klopt het ook dat ik in totaal 4 slots tot mijn beschikking heb?

Hoi,

Je kan volgens mij ddr 1 pc 3200 gebruiken en max 4 gig maar aangezien je xp gebruikt zal 2 gig wel genoeg zijn

Is PC3200 te gebruiken? Aangezien mijn huidige stickjes van 2x256 ieder PC2700 (166 Mhz) is?
Moet ik dan mijn huidige RAM verwijderen en 2 nieuwe RAM van 1GB erin zetten?

Volgens mijn informatie heb je maar 2 sloten waarin in totaal maximaal 2gb ddr1 pc333 in kan.
Geloof me, die zijn niet goedkoop.
Link

Ps, je eigen rapport zegt al genoeg, max 2 sloten en 1gb max per slot=2gb max

Laatst bewerkt:
Maar volgens Lavalys heb ik 4 systeemslots...
Hoe kan het dat na zoveel jaren de RAM nog zo duur zijn, ik ging ervan uit dat de prijs redelijk zou zijn gedaald.

Hoi,

Kwam deze tegen maar die zullen het wel mis hebben dus ik ook sorry .
En omdat ddr1 uitstervend is is de prijs hoog

Edit: al geeft deze wel 4 sloten aan.

Laatst bewerkt:
Je kan het beste even 'onder de kap' kijken hoeveel geheugensloten je hebt. Net wat Modag al eerder aangaf, 2 GB zal voor XP wel genoeg zijn.
DDR1 is idd reteduur, kijk daarvoor eens op Marktplaats ofzo, wellicht dat er iemand is die nog een paar reepjes heeft liggen.

Op Marktplaats zie ik diverse DDR1 PC2700 aangeboden staan, maar is er nog een verschil tussen laptop geheugen of desktop geheugen of mag beide gebruikt worden?
Ik twijfel of ik 1x1GB + 1x256MB (die ik al heb) gebruik of direct 2x1GB? Is het merkbaar verschil tussen 1.256 GB en 2GB aan RAM?

Hoi,

Ik zou 2 x 1 gig nemn maar dat is natuurlijk afhankelijk van je beurs en je heb t niets aan notebook geheugen misschien helpt deze

Laatst bewerkt:
Verschil tussen laptop en PCgeheugen zijn de afmetingen van de reepjes, deze kun je dus niet uitwisselen!
Je bord heeft schijnbaar toch 2 sloten, en maximaal 2 Gb aan RAM kun je plaatsen. Verder heb je nog de keus uit PC2100, PC2700 en PC3200
Je kan deze combineren maar het snelste geheugen past zich aan aan de langzaamste.

EDIT: Volgens mij heb je nu 2x256 MB ram ...

Laatst bewerkt:
Ik heb nu inderdaad 2x256 MB ram.
Maar is het zinvol om een ram van PC3200 te pakken als ie toch maar PC2700 draait?

Hoi,

Als je 2 gig neemt zou ik wel pc 3200 nemen als je toch moet kopen.

Laatst bewerkt:
Ok, het is een tijdje geleden, maar heb er 1 gevonden:
http://link.marktplaats.nl/487775724

Er staat:
Total Size: 2 GB (2 X 1 GB)
Type: DDR SDRAM
Form Factor: DIMM 184-pin
Memory Speed: 333Mhz (PC2700)
CAS Latency: 3
Unbuffered
Non ECC
SPD (Serial Presence Detect)
2.6v (+ or - 0.1V)

Mij is dit allemaal raadsel, maar past deze in mijn systeem als ik 2x1GB aanschaf?
Het is wel PC2700 en jullie zeiden dat ik PC3200 beter kon kopen, is dat erg dat ik toch PC2700 koop?

Nee, niet gemist.
Heb het uitgevoerd en kwam geen resultaat naar voren wat betreft welke geheugenmodule ik moet (kon) kopen, want er is geen matchende geheugenmodule.
Heb daarnaast ook meerdere scanners uitgevoerd van memoryx.net en interngeheugen.com, maar allen zonder resultaat.

Dus vandaar dat ik op marktplaats nu 1 heb gevonden en deze wil ik nu aan jullie voorleggen of dat geschikt is, omdat geen kennis heb of het compatibel is. De chipset is wel compatibel met de aangeboden geheugenbankjes.

Hierbij de screenshot:
crucial.jpg

Maar mij gaat het om of de aangeboden modules die ik heb gevonden wel geschikt is voor mijn systeem?

Laatst bewerkt:
Ik heb toch maar de kast open getrokken en zag dat ik 2 slots heb:
intern.jpg

Kan je ook toelichten waarom je niet kan adviseren? Ik heb voor beide modules 25 euro geboden en hij ging ermee akkoord....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan