Welke router aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janneman12

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Hallo,

Ik wil graag een router aanschaffen die mijn Wifi gebied vergroot. Nu heb ik de TP-link 1750 gezien en aan de verkoper gevraagd of deze het hele huis en een klein gedeelte van de tuin kan voorzien van wifi. Hij vertelde dat het met deze zeker kon. Aangezien deze 99 euro kost en ik niet mijn geld terug krijg als het niet zo is ben ik daar een beetje bang voor.
Iemand ervaring met deze router? Of weet iemand wat voor router ik dan wel moet hebben.

Je kunt hem altijd online aanschaffen en retour doen middels de wet koop op afstand wanneer de router niet naar wens is ;)

Dat gezegd hebbende: hij heeft wat lagere maximale WiFi snelheden, maar dit is wel een toppertje: Asus RT-N66U

Is een wifi-powerline setje niet een beter idee wanneer je al een wifi-router hebt draaien? Dat is een makkelijker te installeren optie dan een tweede router...
Een powerlineplug naast je bestaande router en een wifipowerlineplug boven op een strategische plaats. Draait hier als een tierelier. Daarnaast had een beetje verkoper je dit ook kunnen vertellen, zeker wanneer hij weet dat je al een router hebt (instellingen en zo...).

Laatst bewerkt:
@snijworst

Zoals ik het gelezen heb, is dit ter vervanging van de huidige router. Maar dat zal de vraagsteller ons vast kunnen toelichten ;)

Ik haal dat niet uit het verhaal, maar het kan zijn... In geval van vervanging kan het ook nooit kwaad om de telecomaanbieder van dienst eens te bellen. Dan heb je meestal het nieuwste exemplaar en het scheelt pecunia...

Hij komt inderdaad achter het wifi modem van ziggo. Heb al contact gehad met ziggo en zij geven aan dat het modem verder goed is, dus wordt er geen nieuwer exemplaar verstrekt.

De Wifi van Ziggo is inderdaad niet de allerbeste. Verder zou je op zoek moeten gaan naar een Access Point en geen router. Een router zorgt alleen maar voor onnodige verlaging van de snelheid en is een extra complexiteit bij het instellen.

Inderdaad online kopen of offline bij Paradigit. Die doen ook niet moeilijk over het retourneren van producten.

In dat geval adviseer ik toch een wifi powerline setje.

Wanneer je een router achter een router hangt zul je met verschillende dingen rekening moeten houden: je moet (waarschijnlijk) een kabel trekken naar de etage waar de 2e router komt. De kabel gaat tussen de uitgang van de 1e router en eenn uitgang van de 2e router. DHCP in de 2e router moet worden uitgeschakeld. De 2e router moet een vast ip-adres hebben binnen het bereik van de 1e router en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Een powerline setje met wifi prik je in de muur. Beneden een kabel tussen de router en de adapter en boven plaats je de wifi adapter.

De instellingen van de router neem je 1 op 1 over naar de wifi adapter boven, dus beveiligingsinstellingen en SSID.

Het is in mijn ogen de makkelijkste oplossing, maar zoals ik al zei; dat had de verkoper je ook kunnen vertellen...

Laatst bewerkt:
Om het even compleet te maken wat de mogelijkheden betreft:

Je kunt een router achter een router hangen, maar dat vergt wat instellingen en het trekken van een kabel. De meeste routers kan je wel instellen als Acces Point, zo niet moet je dit handmatig doen door iets meer dingen aan te passen zoals IP-ranges e.d.

Een andere optie is om een router achter de modemrouter van Ziggo te hangen en dan het routergedeelte van de modemrouter uit te laten zetten door Ziggo. Je hebt dan dus feitelijk 1 router (die je dan zou aanschaffen) waar je de instellingen moet doen en je dus alles op moet aansluiten. Voor het uitschakelen van het routergedeelte van de modemrouter voldoet een belletje naar de klantenservice van Ziggo.

Volgens mij heb je Ziggo niet nodig om je dhcp uit te zetten...
dhcp-uit.jpg

Wat betreft de keuze voor een nieuwe router of een Access Point; in beide gevallen moet je een kabel trekken naar boven want de vraag van TS is: hoe vergroot ik mijn gebied (bereik). Dan ga ik er van uit dat hij oa de bovenetage bedoeld.
Waarom een kabel trekken als je huis er al mee vol zit...?
Dus: poweline met wifi. Die kun je zelfs in de schuur achter in de tuin inprikken mocht je een knots van een tuin hebben en achterin geen bereik.
Om het verschil in kosten hangt het niet...

Bijlagen

• 20140428_115253.jpg
    20140428_115253.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 60
Laatst bewerkt:
Ik heb gebeld met de technische dienst van Ziggo. Nu werkt het dus wel. Alleen hang ik nu een bedrade pc aan de router in een LAN-poort zegt hij dat er een onbekend network is. Iemand hier een idee over.
Bereik is nu overall prima trouwens met de tweede router er achter.

Je hebt nu dus een router achter een router. De meest simpele oplossing is dan om de router in te stellen als een Acces Point ;)

welke router heb je nu aangeschaft? De TP-link 1750?

En ja, als je de router als Acces Point instelt, dan heeft je pc aangesloten op de router natuurlijk ook internet.

EDIT:
Indien het inderdaad de TP-link is: hier is de manual, klik
op pagina 62 (72 als je de pdf pagina's volgt) staat uitgelegd hoe je de DHCP server van je router kunt uitschakelen, dan functioneert deze als een Acces Point ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb precies dezelfde als accespoint. We hebben nu op 3 plekker 2.4GHz AP's en op 1 een 5GHz.

Het 2.4GHz netwerk heeft door heel het huis en tuin een goed bereik. Het 5GHz heeft daar iets meer moeite mee, maar dat is begrijpelijk.

Ik ben heel erg tevreden over deze router!

Nee, heb geen nieuwe router, maar kon de oude niet werkend krijgen en daarom wou ik een nieuwe aanschaffen. Heb de oude dus nu wel werkend. Toch wil ik eerdaags wel een andere router aanschaffen omdat de oude er net mee door kan. Boven weinig bereik, maar verder in huis en in de tuin is het wel goed.

Dus de TP-Link bevalt jullie prima ginojo en k1pje? Hebben jullie deze achter het wifi-modem geplaatst of ter vervanging van het wifi-modem.

Ik heb deze erachter staan, maar SSID, channel, WPA2 password etc hetelfde gemaakt en de DHCP server van mn oude router gebruikt. Zo heb je 1 netwerk met meerdere access-points.
Network 20140201 Blurred.png
"WiFi AP" is hier de TP-link 1750

Laatst bewerkt:
je kunt een router en een modem los nemen heeft vaak een sterker singaal, of je moet aleen een router nemen met die antennes dan steek je een utp kabel in je
tp-link en trekt de kabel heen naar de plek waar je singaal niet sterk of langzaam is. en je stelt de router prcies hetzelfde in als de tp-link dus de sleutel en de ssid
dan heb je op twee plekken goed singaal.

iik hoop dat dit een goede uitleg is ik ben namelijk er niet goed in :thumb:;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan