Welke router geschikt voor WOL vanaf internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nooks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2003
Ik ben op zoek naar een router die Wake on Lan (WOL) vanaf internet doorgeeft.... Op dit moment gebruik ik een Linux servertje als firewall, router en ftp-server, alleen staat deze machine 24 uur per dag aan en ik ben me aardig geschrokken van de extra stroom-kosten die dit met zich meebrengt.
Ik ben mij nu aan het oriënteren naar een combinatie van een router en een pc, die dmv een Wake on Lan signaal vanaf internet kan worden aangezet. Ik wil op deze pc een dual of triple boot maken met Linux (voor veilig ftp-en), Win ME en Win XP, waarbij ik mijn data-partitie voor alle systemen ga sharen.
Nu zoek ik dus een router, waarbij het mogelijk is een WOL signaal vanaf een computer op intenet te genereren, waardoor mijn pc opstart en ik enige tijd later kan beginnen met ftp-en. Natuurlijk moet het dan wel zo zijn, dat niet iedereen die een poortscan doet mijn pc laat opstarten. Mijn vraag is dus: is bovenstaande mogelijk met een router, zo ja welke (wat kostie en waar haal ik hem) en hoe configureer ik deze en de pc zodat WOL alleen wordt geactiveerd als dat door een geautoriseerde user wordt getriggerd ?

Hoe je wol triggert door een bepaalde gebruiker weet ik niet. Ik heb zelf een programma dat zowel over internet als over het lokale netwerk draait, maar daar zit geen gebruikersverificatie op.

Wel is het zo dat je ook je mac adres moet invoeren in dat programma, en als het goed is weet jij alleen (en eventueel je provider) wat dat is. Internet connectie gaat immers niet via mac adressen maar via ip adressen. Als je wil kan ik je het programma wel opsturen.

Bedankt voor het programma Hangmat..... Ik heb echter nog steeds geen router kunnen vinden..... als iemand nog suggesties heeft ?

-edit-
heb een USR8022 gekocht...bevalt uitstekend en totnutoe doet ie wat ik wil.....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan