welke router is het beste

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdmsnoeren

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
hallo ik heb 4 computers 1 beneden vaste aansluiting op modem van ziggo (kabel)
aan deze computer zit een router van edimax
hiernaast heb ik nog drie computers 1 desktop en 2 labtops (kinderen)
1 labtop is vista de rest is xp
als we nu alle drie op het internet zitten (draadloos ) dan wil de verbinding wel eens weg vallen
de computers staan verspreid over twee verdiepingen (beneden en boven)
de router die ik nu heb is ongeveer 4 a 5 jaar oud
zoek nu een stekkere router kunnen jullie mij iets aanbevelen
de kinderen studeren allemaal en het is lastig als dan de internet verbinding wegvalt
vr gr paul

Hoi,

Wegvallen internet ...
- als dat gebeurt, op álle aangesloten pc's / laptops?
- wat moest je er aan doen om die verbinding weer wél te krijgen?
- was Ziggo bij jullie eerder @Home?

Nieuwe router - wil het een 'tevreden' verbetering zijn, hangt af van de omstandigheden.
Als er sprake is van vloeren en wanden van gewapend-beton én de laptops worden 'anywhere gebruikt, is wireless-n aan te bevelen. Maar wil je daarvan profiteren, dan moeten ook de draadloos aangesloten apparaten een wireless-n netwerkkaart hebben en dat is een extra investering.
Maar zelf heb ik de ervaring dat het wel degelijk een groter bereik heeft en snelheidswinst oplevert.

Die 'snelheid' hangt - met vier gebruikers - overigens wél af van je abonnement. Zéker wanneer je met z'n vieren aan het surfen bent.

welke router is de beste

hallo antwoorden op je vragen
alle draadlose verbindingen vallen weg
heb op mijn vaste computer nog wel internet
oplossing router van de stroom afhalen en reseten wil weleens (meestal) helpen
@home nee was voorheen casema
wij hebben een houten huis dus alle wanden zijn van gips en hout (vloeren)
heb als abonement casema midi (toen, hoe dat nu heet bij ziggo ????)

router met N heeft voor mij wel grote consecenties financieel 3 computers aanpassen

router met N heeft voor mij wel grote consecenties financieel 3 computers aanpassen

Hoi, ja dat kan ik me voorstellen.
Overigens zijn wireless-N routers backwards compatible met wireless-B en -G.
Ook al schaf je geen extra draaloze netwerkkaarten aan, dan kan je in elk geval beginnen met een wirelss-N router.

De downloadsnelheid van je provider is al gauw 'sneller' dan wat een verouderde router que doorvoorsnelheid aan kan.
Tegen die grens zal je bij aanschaf van een -N router niet snel aanlopen.
Persoonlijk adviseer ik mijn 'klantjes' altijd een goeie investering te doen in een kwaliteitsrouter. Het is tenslotte het 'zenuwcentrum' van je thuisnetwerk ....

Hier een paar voorbeelden van goeie, nieuwere en 'merk'-routers:

WRT610N-EU van Linksys.
Deze is wat prijziger, maar heeft als voordeel dat je er via een USB-poort een externe harde schijf op aan kunt sluiten als centrale opslag.

Zelf werk ik met de de WNR854T van Netgear en ben daar dik tevreden over.
Ik heb wel een gigabit netwerkkaartje in de pc gezet (14,95) om te profiteren van die snelle bekabelde voorziening. Maar op mijn laptop zit 'gewoon' een wireless-g kaartje. Prima bereik en zeer goede overdrachtsnelheden.

hallo teun
ikzal de kieskeurig site over deze routers even lezen
mij is gisteren avond in de winkel deze angeprezen
wat denk jij hiervan?
Linksys RangePlus Wireless Router - WRT110

Hoi,

Ook prima, ook wireless-n ... op de site van Linksys.nl komt 'ie nog niet voor, wél om .com ..... éch een nieuw apparaat dus.
Je kunt daar ook kijken en vergelijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan