welke router met motorola modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosco

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
Ik heb hier gelezen dat er routers zijn die niet werken met bepaalde motorola modems.
kan iemand mij vertellen of dit wel een goed modem is voor routers.
Ik las dat er problemen zijn met sweex routers en nog wat andere merken.
Ik heb de motorola SB5100 Surf board cable modem.

Gaarne jullie advies voor ik een router aanschaf en er dan achter kom dat het niet werkt.

Bijlagen

• sb5100andbox_lr.gif
    sb5100andbox_lr.gif
    13 KB · Weergaven: 23
Dit modem maakt volgensmij net als de SB4200E gebruik van L2TP. Dit relatief nieuwe protocol voor VPN verbinding wordt nog door weinig routers ondersteund. Eentje die dat wel doet (en goedkoop is) is de Sitecom Broadband Router. Iets duurder is de Draytek Vigor reeks die (op uitzondering van de 2104P) dmv een firmware upgrade er ook mee overweg kan.

Ik zou ff bij de site van de fabrikant van de router van jouw keuze controleren of die ook echt met die nieuwe Motorola modems overweg kan. Is dat niet duidelijk vermeld: niet kopen.

Nu kan ik een sweex router krijgen (die het niet ondersteund).
Er is een firmeware upgrade beschikbaar en wil deze eerst eens proberen.
Wat als de nieuwe firmeware deze nog niet ondersteund......wat kan ik niet gebruiken als de L2TP ondersteuning wegvalt?
Kan ik dan wel gewoon internetten en mijn netwerk gebruiken?
Het L2TP protocol heeft geloof ik alleen invloed op het VPN gebeuren....toch ?
Wat doet dat VPN eigenlijk ?

Geplaatst door rosco
Nu kan ik een sweex router krijgen (die het niet ondersteund).
Er is een firmeware upgrade beschikbaar en wil deze eerst eens proberen.
Wat als de nieuwe firmeware deze nog niet ondersteund......wat kan ik niet gebruiken als de L2TP ondersteuning wegvalt?
Kan ik dan wel gewoon internetten en mijn netwerk gebruiken?
Het L2TP protocol heeft geloof ik alleen invloed op het VPN gebeuren....toch ?
Wat doet dat VPN eigenlijk ?
Nee, je kan er dan niks mee, want het modem gebruikt L2TP om in te bellen op het netwerk. Dus zonder L2TP is er geen verbinding.

Je kan met Google genoeg vinden over wat VPN is en wat je ermee kan. Veel verbindingen over breedbandlijnen worden via VPN's opgezet, aangezien het verkeer dan zonder problemen en veiligheidsrisico's over het ouderwetse analoge netwerk kan (de telefoon- of tv-kabel).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan