Welke router (of heb ik al de goede?) gebruiken bij streamen pc naar ps3

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonja79

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2009
Berichten
73
Hallo,

Sindskort een ps3 en deze gebruik ik deels ook als mediaserver met de software ps3 media server v. 1.20.412.

Vandaag een BDrip bekeken 1080p DTS (.mkv) en dat ging prima, maar soms haperde die. Kan dit aan de router liggen? Ik heb nu een Sitecom 150N-router. Dit is de omschrijving:

Creëer eenvoudig een draadloos netwerk met snelheden tot 150 Mbps en een betrouwbaar bereik. Met de 150N Wireless Router X1 kan je eenvoudig een draadloos netwerk opzetten met superieure draadloze doorvoersnelheden tot 150 Mbps en een betrouwbaar draadloos bereik. Hierdoor wordt het mogelijk om draadloos bestanden en breedband internet te delen en gezamenlijk gebruik te maken van randapparatuur.

Er loopt een kabel van de pc naar mijn router en van daar naar de ps3 of ligt het aan de pc die misschien te traag is? ( Het is niet bepaald de nieuwste pc) mijn internetverbinding is UPC Fiberpower 60.

Hopelijk heeft iemand hier antwoord op.
 
Met een bekabelde netwerk zou het geen probleem mogen zijn.
hapert hij soms of om en aantal seconden?
 
Hoi,

Dat kan inderdaad aan de 'conditie' van je pc liggen.
Voorbeeld: vandaag was ik bij iemand die een bekabelde XMS-net (glasvezel) internetverbinding heeft.
Maar zelfs filmpjes van YouTube verliepen 'schokkerig'. Oorzaak: PC (te weinig werkgeheugen, slecht onderhoud middels opschonen en defragmentatie).
Wellicht de specificaties van je pc nog eens kritisch bekijken.
 
Geef je systeem gegevens eens op. Wat gebeurt er als je de film start en meteen op pauze zet, zodat de buffer van de PS3mediaserver even kan vollopen om dan door de gaan met de film?
 
systeemgegevens

Zie hier mijn systeem gegevens

systeemgegevens.JPG

Ik schoon hem wel regelmatig op met cc cleaner.
 
Dat zijn beperkt de gegevens, hierin valt mij de 896MB geheugen op. Dit is redelijk weinig. Gezien het getal heb je waarschijnlijk een onboard videokaart.
 
Laatst bewerkt:
Dus alles is bekabelt of alleen de pc ? En hapert deze ook op je pc of alleen op de PS3? Ik zou zelf niet draadloos gebruiken want met een kabel haal je 1000 mb/s of homeplugs :) , maar 150 mb/s moet genoeg zijn lijkt me :thumb:
 
Alles is inderdaad bekabelt. Gebruik niets draadloos. In februari is de grote computerbeurs in Antwerpen. Ga ik daar anders wel even kijken voor een groter werkgeheugen als dat er nog bij past.

Er zit wel een externe harde schijf aan van 500 GB en die stream ik naar de ps3.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan