welke router zal ik kopen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Ik zoek een router. Mijn systeem: a) xp prof. b) modem:alcatel speed touch usb modem. c) verbinding: adsl. Welke router raden jullie mij aan?

Elke router met een goede handleiding en met goede beveiligingsopties. WEP is daarbij niet afdoende.

Geplaatst door Tiborv
WEP is daarbij niet afdoende.

Volgens mij vraagt men niet om een draadloze router en WEP is zeker voldoende bij een draadloos thuisnetwerktje.

Om terug te komen op de vraag. Let erop dat je een router koopt die aan te sluiten is op je USB ADSL-modem!! Vraag indien mogelijk of de router daadwerkelijk werkt met jouw ADSL-modem. Je zou eens kunnen kijken op internet of er interessante USB-routers te vinden zijn. Als ik het goed heb zijn USB-routers nogal prijzig. Wellicht doe je er beter aan om een ADSL MODEM + ROUTER in één te kopen. Misschien is dat voordeliger, maar dat weet ik niet zeker.

Succes ermee! :thumb:

Steven-w

reactie router

Nee ik wil geen draadloze router

Koop een modem/router annex A of B, die via een Lan netwerkkaart aangesloten wordt.
USB is leuk voor muizen en toetsenborden.

Controleer:
Of er een duidelijke Nederlandse gebruiksaanwijzing is.
Mogelijkheid van update van firmware.
Aanwezigheid van meerdere lanpoorten.

Ik ben heel tevreden over Edimax. Wat ik je daarentegen zou afraden is Sitecom. Echt goede routers zijn Draytek en Cisco.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan