welke router

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkc5

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
heb geen flauw benul hoe een router in elkaar zit, heb nu een pc met kabel van telenet, wil er nog een laptop bij met draadloos internet, welke router neem ik het best, en waar sluit ik die het beste aan, en kan ik mijn laptop dan gewoon installeren ? groet, dirk,

Dirk je zou moeten weten dat je "normaal" gezien geen routers op een telenet internet verbinding mag aansluiten.
Nuja dit is muggenziften maar ik werk zelf bij Telenet.
Hangt ervan af wat je wensen zijn met het draadloos internet.
Wil je een groot bereik?
Bv modem staat in de garage en je wil in de tuin 25 meter verder ook kunnen surfen tegen volle snelheid.
Waar je de dag van vandaag zeker geen kwaad mee doet is een router van D-Link of Belkin.
Type N router waar je zeker op de N standaard moet letten bij aankoop.
Maar aangezien je een leek bent wil je een draadloze router aanschaffen maar hoe ga jij je draadloos netwerk beveiligen?
Best eens langs gaan in een goeie pc winkel en daar vragen achter een D-Link N router of van het merk Belkin N router.
Wel zeggen dat het voor telenet op aan te sluiten is of ze sturen je met een ADSL router naar huis.
Een iets of wat goeie service van een pc winkel is dat ze de router voor je beveiligen en je de wep key meegeven.
Wep key is soort pin code waardoor enkel mensen met die pincode via die router op jouw internet kunnen surfen.

bedankt, toevallig was er iemand van telenet bij mij thuis voor mijn digibox, toen ik die vraag aan hem stelde, vertelde hij mij dat ik een router moest aanschaffen, daar het bij hun lees telenet te duur was, in de winkel waar ik hem koop (laptop) zal ik eens goede informatie proberen te krijgen, als ik het goed begrijp vertrekt die router voor draadloos internet van mijn laptop vanuit mijn pc?de laptop is voornamelijk te gebruiken in de buurt van vaste pc, groet, dirk,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan