Welke, S23 Ultra of iPhone 16 Plus

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Beste,

Ik sta op het punt mijn oude Samsung A70 te vervangen.
Ik maak geen gebruik van social media en Netflix of andere streamingsdienst.
Wel gebruik ik hem voor het navigeren tijdens mijn lange fietstochten.

Ik vind het leuk om tijdens mijn fietstochten wat te filmen om dit materiaal nadien te monteren.
Mijn A70 kan filmen en foto's maken maar de kwaliteit loopt ver achter op de huidige technieken.
Zoomen kan die al helemaal niet.

Nu heb ik interesse in een S23 Ultra omdat deze mooie beelden en foto's maakt.
Vooral een 100x zoom trekt me aan, zeker voor foto's.

Vergelijkend materiaal is de iPhone 16 Plus.
Wanneer ik op bv Youtube kijk zie ik de voordelen van de Samsung.
Maar omdat ik niet alles zomaar geloof kunnen jullie me mogelijk adviseren.
Graag wel adviezen van personen die beide toestellen kennen en dus weten waar ze het over hebben.

gr Bram

Een goede tip: Leg beiden eens in de vergelijking op de pricewatch van Tweakers.net.

Dank je Aar, ik heb deze twee ook daar bekeken. Moet wel zeggen dat er een hele hoop technische termen voorbij komen waarvan ik niet altijd weet wat het inhoud. Maar ik denk toch de conclusie te kunnen trekken dat ook hier de S23 er beter uit komt.

Gelukkig zijn de aardige pricewatch-redacteuren op Tweakers zo aardig om er een 'i'-tje met informatie bij de eigenschappen te zetten. Mag ik ze zaterdag even complimenteren als ik ze mogelijk weer zie? ;-)

Verder springt de Samsung inderdaad er beter uit vergeleken met de iPhone. Dat was iets waar ik al bijna zeker over zou zijn. Ik weet dat iPhone al jaren lang achterloopt op sommige techniek, en dan hangt er nog een extreem prijskaartje aan. Voor mij geen reden om een Apple in huis te halen, op de appels in de fruitschaal na, natuurlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan