Welke schijf is wat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik heb een nieuw HD geplaatst, maar nu zijn alle stationsletters door elkaar. Ik wil de volgens W7 beschadigde HD omwisselen voor de nieuwe maar omdat twee schijven gepartioneerd zijn zie ik in schijfbeheer een heleboel andere stionsletters dan eerst.
Ik kan niet uitvinden wat die nieuwe schijf is
Bij schijf C:\ staat in schijfbeheer (Opstarten, wisselbestand, crashdump, primaire partitie)

Laatst bewerkt:
Kun je een printscreen plaatsen van je schijfbeheer, dan nog even laten weten hoe groot je partities zijn, hoe de disks en partitie heten?

Je zou eventueel ook even kunnen rechtsklikken op elke schijf, dan hernoemen en alle schijven een duidelijke naam kunnen geven.

error53

Kun je een printscreen plaatsen van je schijfbeheer, dan nog even laten weten hoe groot je partities zijn, hoe de disks en partitie heten?
Ik werk pas met W7 en PrtSc werkt volgens mij niet of anders.

Ik had op de oude schijven al een lege dir aangemaakt met de benaming van de schijf dus dat leek me wel makkelijk, maar blijkt toch niet zo makkelijk te zijn.
Windows waarschuwt me om het uur dat ik toch echt een back-up moet maken omdat mijn schijf waar Windows 7 op staat kapot gaat. De back-up heb ik wel maar durf deze niet goed op de Nieuwe schijf te zetten omdat ik niet meer weet welke dat is.

Eerste schijf (0) is letter C:
Tweede schijf (1) is letter D: of E: afhankelijk wat je cd/dvd voor schijf letter (D:) heeft, eerst checken dus!
Dan zijn de partities van schijf "0" van eerst vrij opvolgende letter vorzien en dan pas partities van schijf "1".
Anders schijf afkoppelen dan noteren wat er op staat dan weer schijf aankoppelen.

HDtune is een harddisk utility die dit zo voor je laat achterhalen welke driveletter op welke fysieke hd is gepartitioneerd.

Quatsch

Eerste schijf (0) is letter C:
Anders schijf afkoppelen dan noteren wat er op staat dan weer schijf aankoppelen.

Ik heb inderdaad alle schijven behalve één afgekoppeld en op die schijf heb ik toen W7 geïnstalleerd. Kreeg nog wat moeite met de tweede schijf want daar stond ook W7 op maar met de herstelschijf kwam ook dat goed.

jackall

HDtune is een harddisk utility die dit zo voor je laat achterhalen welke driveletter op welke fysieke hd is gepartitioneerd.
Dit programmatje is echt fantastisch zo kan ik precies zien welke schijf welke partities heeft.
Bedankt

Graag gedaan.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan