Welke Service naam in Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

mialo

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2013
Berichten
22
Is er iemand die mij de naam van de Service in Windows 8 kan geven, die (mede) verantwoordelijk is voor het opstarten van WINDOWS LIVE MAIL?

alvast bedankt.
 
Hoi mialo,

Ik neem even aan dat je problemen hebt met het opstarten van Windows live mail?
Als je in processen ( dus niet services )in het tablad van taakbeheer 'WLmail.exe' of 'wlmail.exe*32' opzoekt, en die afsluit, start Windows live mail weer wel op.
Wat ik begrepen heb is het niet correct afsluiten van de applicatie de oorzaak, maar geen idee wat je er precies aan kunt doen verder.
Misschien dat je beter kunt overgaan op OUTLOOK.
 
Bedankt voor je reaktie.

Jouw advies is voor W7 van toepassing In W8 is het anders, daar zitten de 2 exe files niet in de processen.

Achterliggende gedachte van mijn vraag. Deze melding krijg ik als ik Windows Live Mail opstart:
" Windows Live Mail kan niet worden gestart. Het programma is mogelijk niet juist geïnstalleerd. Controleer of er voldoende schijfruimte en geheugen beschikbaar zijn (0x80041161).

Er is voldoende schijf en geheugenruimte. Ook WLM verwijderd en nieuwe instal.

Onderstaande service zit in W7 niet in W8 daarom wil ik graag de naam in W8 weten.
"Check if the windows live-id sign assistant service is disabled/ stopped. Start the service and then Windows Live mail should startup" .

Verder heb ik natuurlijk eerst zelf op internet/forums gezocht en diverse adviesen uitgevoerd, echter zonder resultaat. Wil echter de opstartfout uit W8 halen. Mijn mail haal ik zolang uit W7.
Heb een dualboot W8 en W7.

Dus expertise gezocht op dit forum.
 
Mijns inziens heb ik het gevonden.

Het is geen windows service maar een microsoft service.

Had de Microsoft ASA op handmatig staan. Deze moet op Automatisch staan. Niet op automatisch (vertraagd) omdat hij dan ook niet werkt.

Iedereen die mee heeft gedacht bedankt.
grt.
mialo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan