Welke shcijf is XP nu geinstaleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastha killah

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2000
Berichten
173
Hallo,

Ik heb 2 partities, C en D. Maar beide hebben een echte windows map (staan allebei vol met gegevens) maar wat is nu me echte windows? Ik vind het onnodig om 2 x windows geinstaleerd te hebben en er maar 1 te gebruiken. (ik heb verder ook geen andere windows die ik gebruik oid)

Welke kan ik verwijderen?

Bedankt :)

Sven
 
Klik ff met rechtermuisknop op de map mijn documenten, en dan eigenschappen. Nu zie je de locatie van die map van mijn documenten. Als dit op C schijf is staat windows hoogstwaarschijnlijk op je C schijf en als dit op D schijf is staat windows hoogstwaarschijnlijk op D. Ik zeg HOOGSTWAARSCHIJNLIJK!!!
 
Verwijderen lijkt me geen optie ook al is op een bepaalde partitie windows geinstalleerd. Die map zal heus een functie hebbe..........

Wat doe je met de C: partitie?
En wat met de D:
 
Start een of ander Officeprogramma (Bijvoorbeeld Word) en kies "help",
kies vervolgens "info" en daarna "systeeminfo", vervolgens klik je in het venster "softwareomgeving" aan en tot slot de 3e van onder aanklikken "opstartprogramma's".

Als daar bij allemaal C: (of D !!!) staat dan is DIE schijf je opstartschijf.

Twijfel je nog steeds om te verwijderen ? Hernoem de map Windows dan op de NIET Windows schijf naar WWINDOWS en start je machine op. Werkt 'ie goed ? (Ook nog nadat je wat applicaties hebt gestart zoals Office en / of games en internet?) Knikker dan de map WWINDOWS van die schijf af...............

Succes !
 
Knikkker dan die map maar weg. Waar uit maak je op Pasja dat er geen belangrijke bestanden in zitten als ie wel gewoon opstart?
 
"gevoel", ik kan dat dus niet staven, maar,

ik ga er vanuit dat wanneer de C de Windows opstartschijf is en om de een of andere duistere reden is er ook een Windowsmap op D terecht gekomen EN de machine functioneert met Windows, Internet, games en Office-applicaties "normaal", dat die map compleet overbodig is.

Zelf zou ik die map waarschijnlijk hernoemen zoals ik voorstelde (dan weet je zeker dat geen enkele geinstalleerde apllicatie en/of Windows zelf meer uit die map kan "putten") en na 30 dagen, bij een goed werkend systeem zou ik 'm wegknikkeren...........

btw, er is nog altijd systeemherstel :D
 
OK :)

Ik weet genoeg.

systeem herstel.....mm ook niet altijd even betrouwbaar dacht ik :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan