Welke simpele laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiluitdenhaag

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2010
Hallo,

Wie kan mij advies geven welke laptop ik moet kopen.
Ik wil hem meenemen op vakatie, zodat bik daar een beetej kan internetten en emailen.
Gamen doe ik niet en ook niet iets met foto's en muziek en zo.
Ik zag vandaag een laptopje voor 329 euro met een kaartje van: Acer D255-N55DQKK- , maar daar kun je maar je maar 60 dagen mee werken , want dan moet ik weer een programma kopen van 100 euro, zo had ik van die man van Mediamarkt begrepen.
Volgen die man eis een Acwer wel een mecedes ondxce de laptops, maar dit moet toch goekoper kunnen?

Daarbuiten: ik weet niets van pc's, maar ik moet wel gewoon open kunnen klappen en kunnen rammelen, geen moeilijke dingen moeten ophalen en downloaden en zo.
Ik had wel begrepen dat het hotel waar ik vrijdag heen ga WIFI heeft.
Ik weet niet goed wat dat is, maar dat lijkt je nodig te hebben om gratis te kunnen internetten, andres moet ik zo'n soort USB stick aan de zijkant er in stoppen geloof ik. Toch?

Nou..., ik hoor graag wat ik ik het beste kan doen/kopen.

Alsvast dank en groet,
Wil

Hoi,

Wifi op je vakantielokatie betekent, dat daar een draadloze netwerkverbinding mogelijk is. Net als bij veel mensen thuis dus.
Meestal krijg je dan een inlognaam en wachtwoord waarmee je internetverbinding hebt voor de 'betaalde' tijd.
Je hebt daarvoor helemaal geen speciale laptop nodig.
In elke laptop zit tegenwoordig een draadloze netwerkkaart ingebouwd.
Wat de verkoper bedoelt met die 60 dagen en honderd euro betalen is onduidelijk. Het apparaat wordt geleverd met zowel Win7-starter áls Android.
Beiden zijn besturingssystemen, de laatste wordt ook gebruikt op smartphones. Het zou kunnen dat Win7 als proefversie wordt meegeleverd maar zeker weet ik dat niet.
Bij het voor het eerst starten/aanzetten van het apparaat moet je w.s. kiezen tussen of Win7, of Ardroid. Wat het nut is van Android zie ik niet zo, want dat werkt nu juist optimaal met een touchscreen. Volgens mij heeft die aanbevolen netbook dat helemaal niet.
Het is eigenlijk een kleine netbook die niet bijzonder afwijkt van andere merken. Ik zou hem niet nemen en er zéker niet voor kiezen met Android op te gaan werken, maar met Win7. Wanneer dát inderdaad een proefversie is en je moet er na 60 dagen voor betalen is het al met al een duur apparaat.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Wie kan mij advies geven welke laptop ik moet kopen.
Ik wil hem meenemen op vakatie, zodat bik daar een beetej kan internetten en emailen.
Gamen doe ik niet en ook niet iets met foto's en muziek en zo.
Ik zag vandaag een laptopje voor 329 euro met een kaartje van: Acer D255-N55DQKK- , maar daar kun je maar je maar 60 dagen mee werken , want dan moet ik weer een programma kopen van 100 euro, zo had ik van die man van Mediamarkt begrepen.
Volgen die man eis een Acwer wel een mecedes ondxce de laptops, maar dit moet toch goekoper kunnen?

Daarbuiten: ik weet niets van pc's, maar ik moet wel gewoon open kunnen klappen en kunnen rammelen, geen moeilijke dingen moeten ophalen en downloaden en zo.
Ik had wel begrepen dat het hotel waar ik vrijdag heen ga WIFI heeft.
Ik weet niet goed wat dat is, maar dat lijkt je nodig te hebben om gratis te kunnen internetten, andres moet ik zo'n soort USB stick aan de zijkant er in stoppen geloof ik. Toch?

Nou..., ik hoor graag wat ik ik het beste kan doen/kopen.

Alsvast dank en groet,
Wil
Toen ik het door mij blauw gemaakte zinnetje in jouw vraag las, moest ik even diep zuchten. De man weet denk ik niet goed waarover hij het heeft, of misschien weet hij dat juist héél erg goed, maar is dat niet in jouw voordeel maar in dat van zijn werkgever. Ik bedoel hiermee dat mogelijk de winstmarge op Acers het hoogst is van alle merken die zij verkopen en dat hij daarom deze onzin uitkraamt.

Wat die 60 dagen betreft denk ik dat de man de Office home and student van Office 2007 (2010?) bedoelt. Dat is een Microsoft Office pakketje waarvan je na 60 dagen dan de licentie moet kopen (serial nummer moet invoeren) omdat anders Word, Excel en Powerpoint stoppen met werken.

Als jij idd. niet veel meer doet dan wat internetten en zo, dan heb je het hele Officepakket niet nodig, gauw eraf gooien dus.
Windows 7 Starter heeft een prima en simpel kladblokje om tekstjes mee te maken en daarnaast ook een simpel tekenprogrammaatje. Verder kun je later het gratis programma Open Office downloaden.

De netbookjes met een schermpje van zo'n 10 inch zijn bijna allemaal hetzelfde uitgevoerd. De verschillen zijn minimaal.

Advies : kies voor merken als (bijv.) Toshiba, Asus, Dell en pas in laatste instantie voor merken als Acer of Packard en Hell.
Hier staan wat alternatieven : Klik

Wat je ook kiest, neem er één waar standaard 2 jaar fabrieksgarantie op wordt gegeven.

Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal voor de reacties.
Aardig zeg!

Maar uhh..., ik heb op schiphol gewoon een nieuw laptopje gekocht.., een Samsung NF310-AO2NL

Nogmaal...Dank.

Wil

Toen ik het door mij blauw gemaakte zinnetje in jouw vraag las, moest ik even diep zuchten. De man weet denk ik niet goed waarover hij het heeft, of misschien weet hij dat juist héél erg goed, maar is dat niet in jouw voordeel maar in dat van zijn werkgever. Ik bedoel hiermee dat mogelijk de winstmarge op Acers het hoogst is van alle merken die zij verkopen en dat hij daarom deze onzin uitkraamt.

Wat die 60 dagen betreft denk ik dat de man de Office home and student van Office 2007 (2010?) bedoelt. Dat is een Microsoft Office pakketje waarvan je na 60 dagen dan de licentie moet kopen (serial nummer moet invoeren) omdat anders Word, Excel en Powerpoint stoppen met werken.

Als jij idd. niet veel meer doet dan wat internetten en zo, dan heb je het hele Officepakket niet nodig, gauw eraf gooien dus.
Windows 7 Starter heeft een prima en simpel kladblokje om tekstjes mee te maken en daarnaast ook een simpel tekenprogrammaatje. Verder kun je later het gratis programma Open Office downloaden.

De netbookjes met een schermpje van zo'n 10 inch zijn bijna allemaal hetzelfde uitgevoerd. De verschillen zijn minimaal.

Advies : kies voor merken als (bijv.) Toshiba, Asus, Dell en pas in laatste instantie voor merken als Acer of Packard en Hell.
Hier staan wat alternatieven : Klik

Wat je ook kiest, neem er één waar standaard 2 jaar fabrieksgarantie op wordt gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan