welke snelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nhensen

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2006
Hallo! Ik ben op zoek naar een internet-abonnement..ben me nu aan het orienteren welke provider ik het beste kan kiezen. Maar ik kom er niet echt uit; er zijn zo veel verschillende aanbieders! Ik wil graag draadloos internet én een goeie snelheid. Maar mijn vraag is nu: wat is een 'normale snelheid'? Ik heb er weinig verstand van. Ik wil gewoon normaal kunnen internetten en downloaden en niet lang hoeven te wachten als ik een site probeer te openen. Daarbij wil ik ook niet al te duur uit zijn. Ik heb geen vaste aanlsuiting (kpn lijn)Wie kan me helpen? Heeft iemand tips voor me wat betreft goeie providers / abonnementen? Bedankt alvast! :thumb:

Ga even naar www. internetten.nl

Vul daar je gegevens in met daarbij dat je geen vaste telefoonlijn hebt.
Dan krijg je alle mogelijkheden bij jou op een rijtje en kan je sorteren op o.a. prijs, snelheid, enz.

edit

Ik heb alvast even voor je gekeken en nog even twee dingen:

Kies in ieder geval NIET voor Abel telecom, dat is een drama

De beste aanbieding lijkt mij van @Home via de kabel, dan ben je niet afhankelijk van een KPN lijn en ook qua snelheid niet afhankelijk van de afstand van je huis naar de telefooncentrale.

Laatst bewerkt:
Hallo!

Het is weer een tijdje geleden, bedankt voor de reacties, maar ik ben er nog steeds niet uit.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar een abonnement van home...welke snelheid is dan 'normaal'??
Je hebt bijv 'home soms' die heeft een snelheid van 1600/500
'Home regelmatig' heeft een snelheid van 4000/1000

Aangezien mij dit niks zegt, maar het wel E 10,- pm scheelt, zou ik willen vragen of iemand mij kan vertellen wat een 'normale' snelheid is. Wat moet je hebben om normaal te kunnen internetten?? De snelheid wordt ook anders aangegeven, in Mbps en in Kbit..kan iemand mij de verschillen uitleggen en welke snelheid je bij iedere eenheid dient te hebben?

Bedankt alvast!!

Wil je een beetje kunnen internetten met meerdere pc en ook af en toe wat downloaden, kies dan van die 4000mbDat is echt een heel stuk sneller en die 10,- euro meer dan waard.

Berry

Bedankt voor je reactie.

Het is maar voor 1 computer; raad je dan nog steeds die van 4000 aan?

Ik wil eigenlijk draadloos internet...Is er dan een verschil met snelheid of iets anders waar ik op moet letten?

Het maakt in principe niet uit of je draadloos gaat of niet, beide snelheden kunnen probleemloos doorgegeven worden.

Wanneer je alleen een beetje gaat surfen, dan is de laagste snelheid in principe wel voldoende, maar wil je een keer een spelletje online spelen, een filmpje kijken, iets downloaden e.d., en ik weet bijna zeker dat jij dat, net als iedereen, op den duur ook gaat doen, kies dan echt de snellere verbinding!

Bedankt!

Wat ik alleen nog niet begrijp is het volgende...als ik nou dus voor een abonnement van @home kies, is dat abonnement dan geschikt voor draadloos?! Ik snap dit niet omdat hier niks over op de site staat vermeld. Mijn laptop is geschikt voor draadloos (ingebouwd) maar hoe zit dat dan als je een abonnement afsluit? Dan moet je toch een router hebben? Kan een router in principe bij alle abonnementen of moet je een speciaal 'draadloos abonnement' hebben?! Kan je me hier nog bij helpen? Bedankt!

Een router kan je bij elk abonnement gebruiken, dat maakt verder niets uit.
Het kan zelfs zo zijn dat je van @Home al de mogelijkheid hebt om een draadloos modem te nemen, moet je even kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan