Welke software te gebruiken webshop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suchard

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Berichten
140
Kan iemand me helpen bij het maken van de juiste keuze wat betreft software voor het bouwen van een eenvoudige webshop.
Mijn voorkeur ging uit naar een webshop die ik zelf kan maken, omdat ik geen vaste maandkosten wil. En ik geen budget heb voor een reclamebureau.
Magento was mijn eerste keuze, tot ik las dat het nogal moeilijk is.
Gratis websites zijn qua design niet wat ik zoek, ik wil een professionele uitstraling. En ik wil mijn domeinnaam behouden.

Ik heb nu een redelijk goedkope hosting, per maand 3,- ex btw.
Met Magento zou dit te traag verlopen, dus zou het na overstap naar een zwaarder pakket een maandbedrag van 20,- euro worden.

Dus heeft iemand een andere optie?

Mijn eisen:
Mogelijkheden qua design
Niet te moeilijk om zelf te maken (om het niveau aan te geven, ik heb met dreamweaver (en hulp van helpmij) een eigen website gebouwd)
Geen ;-) of niet te hoge maandelijkse kosten
Goed te beveiligen
 
Je wilt hem zelf maken omdat je geen vaste maandkosten wil.
Daar zitten twee tegenstrijdigheden in:
1. Laten maken (ontwerpen) betekent lang niet altijd vaste maandkosten
2. Vaste terugkerende kosten (maand of jaar) heb je toch wel vanwege hosting en domeinnaam.



Je wilt verder
- professionele uitstraling
- je domeinnaam behouden (.nl?)
- het moet een beetje vlot lopen (qua verwerking)
Maar het mag niet te veel kosten.

Da's allemaal niet zo makkelijk.
Zelf bouwen kan iedereen maar dat betekent nog niet dat je een goede website hebt. Is ook geen garantie voor een professionele uitstraling.

Dus je zult een keuze moeten maken:
normaal of iets meer betalen voor kwaliteit in design en hosting en service
of
inleveren op kwaliteit ten gunste van de portemonee
 
Beste tecsman,

Ik wil hem zelf maken omdat:
1. Ik geen maandelijkse vaste kosten wil van bv. Een kant en klaar pakket zoals mijnwebwinkel.nl
2. Ik geen budget heb voor een reclamebureau, als ik zo eens rondneus op internet, dan kom ik op prijzen variërend van 1200 tot 5000 euro. Dat is echt te veel, ik kan voor 300 euro ook "een webshop maken" cursus volgen.

Ik zie hier geen tegenstrijdigheid in, maar het is ook een lastige vraag, want het lijkt dat je alleen een goede webshop kunt hebben als je een fortuin neertelt of jezelf vastzet in het keurslijf van een bestaande webwinkelformule.

Het zou toch anders moeten kunnen?
 
Mijn boodschap was in het kort: kwaliteit kost geld.

Op de een of andere manier gaat het je geld kosten, of je het nu uitbesteed of niet.
Als je een normaal hostingpakket neemt bij een normale provider ben je inderdaad een paar tientjes per maand kwijt voor de hosting,
maar dan heb je een pakket waarin je verschillende bekendere shop-oplossingen gratis kunt gebruiken.

Ik ken uit eigen hand een providers die bij een hostingpakket van nog geen 50,00 per jaar
waarbij de provider mij gratis laat beschikken over
Magento,
ZenCart,
osCommerce,
en nog drie minder bekendere pakketten
Plus nog de wereld aan andere applicaties (meerdere CMS-en, FAQ-applicaties, guestbook-toepassingen, noem maar op)

Het punt is alleen dat je je niet moet doodstaren op de kosten van een hosting-pakket of de kosten van een toepassing.
Geen enkele toepassing garandeert professionaliteit.
dat moet ergens anders vandaan komen.
 
Die software die je noemt is toch sowieso gratis?
Mag/kun je hier de naam van die provider noemen?
 
Inderdaad zijn die pakketten gratis,
Waar het mij om gaat is dat je sowieso een hostingpakket nodig hebt
en dat er providers zijn die die applicaties erbij aanbieden zodat je daar geen omkijken naar hebt.
En het belangrijkste naar aanleiding van je eigen opmerkingen: dat je op die manier ook geen aparte website hoeft te laten bouwen.
 
Bij bv. flexwebhosting.nl zit bij alle hostingpakketten de gratis optie om Magento of OScommerce te gebruiken. Inderdaad gratis, maar wel voorgeïnstalleerd: installeren hoef je dus niet zelf te doen (en ook de updates ervan niet bij te houden, dat scheelt ook werk).
Eventueel wel: naar smaak aanpassen van een template, maar er zijn dacht ik veel verschillende templates in omloop die je zo kunt gebruiken.

Het hangt verder van je dataverbruik af, of je met een klein pakket kunt volstaan - maar dat is bij elke provider zo (een webshop weegt nu eenmaal iets, daar is niets aan te doen). En upgraden naar een omvangrijker / duurder pakket: daar hebben providers nooit bezwaar tegen!
Je kan dus altijd klein beginnen, en kijken waar je op uit komt.
En bij veel gebruik (= veel omzet van de webshop = veel winst, zou je zeggen) kan je je gaan veroorloven om een duurder pakket te nemen. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Vind je de webwinkels via mijn webwinkel wel mooi?
In dat geval heb ik nog een cd van mijnwebwinkel pro 4 liggen.
Dan heb je iig geen maandelijkse kosten. En je kunt je eigen domein blijven gebruiken.
Het kost je dan wel de aanschaf en verzending van de cd maar daar komen we eventueel wel uit.
 
Daar ben ik weer, heb de webwinkelvakdagen bezocht, en had gehoopt daar wat verder mee te komen.

Ik ben nu aan het overwegen om zelf een site te maken met Wordpress, iemand daar ervaringen mee??

Je kunt via Woocommerce templates downloaden (gratis en betaald), iemand hier ervaringen mee??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan