Welke software voor het printen van de mapinhoud?

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Weet iemand een progje waarmee je de inhoud (de tekst dus) van een map kunt kopiëren en/of printen?

Als je dat tenminste via Dos wilt gaan doen.

Ik doe dat altijd via Dos en ik weet niet of je dat ook goed vindt.

Stel dat je de inhoud(de tekst dus) v.d. map MijnMap wilt printen , dan is de daarvoor benodigde Dos-commando:

Dir c:\MijnMap > prn (of i.p.v. prn lpt1)

Wil je de inhoud kopiëren(of eigelijk eerst in een tekstbestand opslaan en het later vervolgens uit te printen):

dir c:\MijnMap > MijnMap.txt

MijnMap.txt is dus een tekstbestand dat je bijvoorbeeld via Kladblok(Notepad) inleest en het vervolgens uitprint.

Aanvulling: MijnMap.txt wordt dus door de redirection(omleiding)-teken '>' gegenereerd, dus dat bestand hoeft niet vantevoren te bestaan. Betsaat het bestand met de naam MijnMap.txt voordat je het commando uitvoert, bedenk dan dat dat bestand wordt overschreven.

Niet dat ik zo van Dos houd, maar soms werkt dat effectiever dan in een grafische-omgeving, zo is dat met Unix en Linux(maar ook andere platforms) ook het geval.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Titel aangepast. Welke software? is nietszeggend.

Met TreePrint kan het ook.
Als je het geïnstalleerd hebt, kun je in Verkenner met je rechter muisknop op een map klikken en vervolgens de inhoud opslaan of afdrukken.
Onder Options kun je instellen of je alleen mapnamen wilt afdrukken of ook bestandsnamen en tot hoeveel niveau's je de inhoud van submappen wilt afdrukken

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door ikself
werkt het ook onder XP? Dan probeer ik 't ff.:)
Zou ik niet weten.
Probeer het gewoon even.:)
En laat het hier dan nog even weten, want ik ben er ook wel benieuwd naar.

Guus.

In de Readme.txt (uit 1999, toen XP nog niet bestond) bij het programma staat: PLATFORMS: Windows 95, Windows 98, Windows NT 4.
Betekent NT 4 niet dat het onder XP ook werkt?

Guus.

Laatst bewerkt:
Tja, werkt wel, maar ik ben er niet kapot van. Het komt alleen maar tevoorschijn in het rightclick-menuutje als je ook echt via de Windows Verkenner gaat.
De output op zich geeft wel de info die je wilt weten, maar ik had verwacht dat het grafisch wat meer inhoud zou hebben. (De mapjes uitgeprint, zoals ze er op het scherm uitzien.)

k laat 'm er wel op staan, is missschien toch nog ergens goed voor....:)

Hey bedankt Mumzel!:thumb: Heb nu ff geen tijd, k zal die van Microsoft vanavond ff proberen:)

Geplaatst door ikself
Heb nu ff geen tijd, k zal die van Microsoft vanavond ff proberen:)
Zou ik niet doen. Die heb ik al geprobeerd voordat ik TreePrint kende.
Resultaat is erg lelijk.

Guus.

:) Okee Guus, bedankt. Die laat ik dan wel voor wat het is. Zoeken we gewoon verder..........:D

Het was ook maar een idee:) de uitvoering heb ik zelf niet getest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan