welke software?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Fab

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Hallo beste mensen,

Ik heb thuis mijn hele werkplek ingericht zodat ik lekker kan sleutelen. Iedere pc die ik klaarmaak en uitlever wil ik over kunnen nemen. Maar welk programma ik hiervoor moet hebben is mij een raadsel.

Wat het moet kunnen is heel simpel:

- Ik moet de pc over kunnen nemen dmv de computernaam
- De client kant moet om toestemming worden gevraagd als de pc wordt overgenomen
- Het liefst een stukje software die gratis te downloaden is (anders mag ook)

Ik kijk uit naar jullie reaktie,

Met vriendelijke groet,
Fabian de Bruijn

Crossloop

www.crossloop.com is een gratis alternatief en nog Nederlandstalig ook.

Van de pc die moet worden overgenomen geeft de client alleen maar de code door.

Ik heb 'm zojuist gedownload, geïnstalleerd en uitgeprobeerd met een andere computer. Er zijn vele soorten software op dit terrein, inclusief de eigen software van Microsoft zoals ik die hierboven aanhaalde, maar ik moet vaststellen dat de hulp op afstand van Microsoft nogal wat handelingen vergt, terwijl de software van Teamviewer slechts om een getal en een wachtwoord vraagt en daarna is de verbinding tot stand gebracht.

Het downloaden van teamviewer duurde 15 seconden, het installeren 3 minuten en het tot stand brengen van een verbinding met de andere pc, 4 seconden! Perfect!!!

Fabian : Teamviewer is derhalve een aanrader. Jij kunt dit tooltje installeren op de machine die afgeleverd moet gaan worden. Indien het nieuwe baasje dan ooit onverhoopt storing heeft, hoeft hij alleen maar de tool te starten (dubbelklik op de .exe) en vervolgens geeft hij jouw het in beeld staande getal door (8 cijfers) en jij geeft hem het getal door wat jij op je scherm ziet. Vervolgens geef je een Enter en dan voer je een uit 4 cijfers bestaande wachtwoord in wat die klant jou geeft (zichtbaar bij hem in beeld) jij doet hetzelfde omgekeerd en na een Enter heb je de volledige controle over die andere machine.

Mijn Vista vroeg tot slot of ik wilde toestaan dat een andere pc toegang kreeg tot mijn machine. Ik heb uiteraard gekozen voor "ja". Op die andere pc (een XP machine) dezelfde vraag. Ook bevestigd en daarna is het 100% controle over die andere pc, totdat één van de twee de verbinding breekt.

Teamviewer is wat mij betreft een aanrader. (Werkt makkelijker dan de eigen hulp-op afstand-software van Windows)

Laatst bewerkt:
TeamViewer

Ik heb zelf ook teamviewer op m'n pc staan (al zo'n 1,5 jaar), En is hier best handig voor...
Maar ik krijg heelvaak de melding dat je de software moet kopen
dus het is niet gratis:eek:
gr. Kayle

Gebruik nu ook idd teamviewer en werkt goed. Maar als jij dat al 1,5 jaar op je pc heb staan is het wel degelijk gratis. Anders ie er al lang mee gestopt zijn.

mvg,
Fab

Het werkt idd. goed (en gratis) alleen het is mij opgevallen dat bij tweerichtingsverkeer de boel niet lekker loopt. Eénrichtingsverkeer verloopt 100% probleemloos.

Oeps

Gebruik nu ook idd teamviewer en werkt goed. Maar als jij dat al 1,5 jaar op je pc heb staan is het wel degelijk gratis. Anders ie er al lang mee gestopt zijn.

mvg,
Fab
Nee sorry:), je hebt gelijk het is gratis.
ik dacht dat het niet gratis was omdat m'n vader, het had geinstalleerd en zei: 'dit is een gratis versie dus je kunt maar een aantal minuten connecteren'. toen zag ik onder het menu extra's, de optie 'licentie activeren'. en dacht ik dat je gewoon minder functie's had bij de 'gratis' versie (hey, toen was ik pas 10)

dus sorry :rolleyes:

Teamviewer is echt héél goed! Omdat het gratis is, moeten ze toch wat reclame maken. Dat doen ze als jij het programma afsluit.

re go to my pc

Hallo beste mensen,

Ik heb thuis mijn hele werkplek ingericht zodat ik lekker kan sleutelen. Iedere pc die ik klaarmaak en uitlever wil ik over kunnen nemen. Maar welk programma ik hiervoor moet hebben is mij een raadsel.

Wat het moet kunnen is heel simpel:

- Ik moet de pc over kunnen nemen dmv de computernaam
- De client kant moet om toestemming worden gevraagd als de pc wordt overgenomen
- Het liefst een stukje software die gratis te downloaden is (anders mag ook)

Ik kijk uit naar jullie reaktie,

Met vriendelijke groet,
Fabian de Bruijn

volgens s doet go to my pc het ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan