Welke sofware voor een nieuwe laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonkerg

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2003
Berichten
143
Hallo,

Ik heb net mijn nieuwe Packerd Bell Easynote E3266LE binnen. Nu dacht ik laat ik maar eens meteen goed beginnen. wie kan mij vertellen wat ik nu het beste kan installeren op optimaal van mijn laptop te genieten zoals spyware proggies, codec packs, video players, audio players, freeware, etc. etc. Alles wat iemand die erg veel op internet te vinden is en veel download en films kijkt etc nodig heeft.

Wat meer specs zijn:
AMD Athlon xp 2500+ Processor
512 MB DDR geheugen
60 GB HDD
2 GB voor systeem herstel
Lan 10/100 Mbps
TV Out
32 MB RAM gedeeld met video
DVD-RW
US Internationaal Keyboard
15" TFT XGA - 1024x768
Li-on Battery
S3 Graphics ProSavage DDR
Norton Internet Security 2003

Hoop dat iemand kan helpen, ander moet ik steed alles gaan door zitten nemen van wat ik nou wel en niet nodig heb.

Vriendelijke groet,

Geert
 
Spyware:
Ad-aware en Spybot S&D

Codecs:
Divx 5, Divx 3.11 alpha, Xvid, AC3

Player:
BSplayer

Downloaden:
BitTorrent client (zoals Azureus), Kazaa Lite, DC++, enz.

Download Manager:
DAP

Heb je ook al een virusscanner?
 
Bedank voor de info, en ja die zit bij norton internet security 2003 er bij
 
Maar dat is volgens mij alleen een firewall?
 
Nee hoor, ik heb de icoontjes naast elkaar staan in mijn taakbalk en bij de installatie ervan vroeg ie ook of ik norton antivirus wou installeren. hebt het ook net effe gechecked in mijn startmenu en daar staat die ook bij.
 
Even in verband met een andere vraag. Heb jij na instalatie van NIS twee icoontjes staan? Zo ja, welke?
 
Ik meen te weten, als je NIS volledig installeert, zit daar de virusscanner en de firewall bij. (Wereldbolletje en geel "tv-je".
 
Downloaden:
Soulseek - http://www.slsk.org/
Branden:
Nero Burning Rom 6

Als je download bij kazaa, is het handig om MP3 shield te hebben, omdat er veel 'vervuilde' bestanden op kazaa zitten met storing, die detecteerd mp3 shield dan voor jou.

groetjes
 
En zit mp3shield standaard in kazaa of is dat een extra progje?
 
De 2 icoontjes na de installatie zijn het wereldbolletje en het gele computertje. Bij een van de eerste stappenen en volgens mij de 2e wordt gevraagd bij de installatie van NIS of je ook Norton antivirus wil installeren.
 
en dingen om spyware tegen te houden?
En voor codecs is acm mega codecs pack niet beter dan die losse codecs?

En voor mij DVD-RW wat is het beste brand proggie daarvoor en voor het converten van file voor de dvd brander?

Bedank voor de reacties zover
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door jonkerg

En voor mij DVD-RW wat is het beste brand proggie daarvoor en voor het converten van file voor de dvd brander?

Normaal is het brandprog bijgeleverd, alsook andere software zoals u bedoelt.
 
Er zit ook een brand proggie bij, maar dat wil nog niet zeggen dat die de beste is. Mijne is Recordnow dx.
En er zit geen proggie bij om van bijv avi naar dvd te gaan dus graag het beste proggie om vids te converten.


Alvast bedankt,

Geert
 
norton anivirus 2004 checked ook op spyware, hij vindt soms zelfs meer als ad-aware
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan