Welke spiegelreflex te kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

linders007

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Berichten
81
Hallo

Mijn vader is opzoek naar een eenvoudige spiegelreflexcamera .
Na enkele malen mijn panasonic fz28 wilt mijn vader toch overstappen naar een spiegelreflex omdat
er geen scherpe foto's genomen worden ondanks alle instellingen geprobeerd te hebben.
De camera voor voornamelijk alleen voor actie foto's gebruikt(springpaarden en dressuur)
De prijs is nog niet echt vastgesteld
Op marktplaats staat b.v een canon d5100 voor 250 euro
dus iets in die richting met een max prijs van ong 500euro

of raden jullie een nieuw model aan ?

ik heb zelf geen enkel verstand van camera's dus daarom staat alles nogal open zeg maar.

alvast bedankt :thumb:
 
Echt goed actie foto's maken op een automatische stand zal ook niet gaan eigenlijk.
Ik raad je aan een instap model als de 1100D te kopen en eens wat te gaan verdiepen in fotografie.

Overigens lijkt het mij sterk dat er een Canon D5100 op MP staat, zal een Nikon zijn.
 
Ik heb zelf in het verleden ook een Panasonic DMC-FZ28 gehad en deze maakt perfect scherpe foto's. Onder welke omstandigheden maak je de foto's die met de Panasonic niet scherp zijn?
Kijk eerst eens naar de omstandigheden waaronder je de foto's maakt (licht/donker, grote/kleine afstand tot onderwerp), verdiep je, zoals mijn voorganger ook al zei, in de basistechnieken van fotografie en ga dan eventueel pas op zoek naar een andere camera.
Met een duurdere camera met betere specificaties maak je niet per definitie mooiere/betere foto's, je zult er ook mee overweg moeten kunnen.

Succes!
 
zoals ik aangaf is de panasonic van mij en zoek ik een nieuw/gebruikt toestel voor mijn vader.
vaak worden de foto's binnen genomen met slecht licht.
het gaat mij ook niet om een dure camera maar een camera die snel foto's schiet . want de sprong over een hindernis is moeilijk te timen en als je snel kan schieten kan je de beste bewaren.
de panasonic leek hierin toch wat traag
ik heb me idd al wat verdiept maar je hoort hier dit en daar weer het tegenovergestelde.
 
Voor zulke foto's heb je een snelle sluitertijd nodig die je zelf op iedere spiegel reflex kan instellen maar zoals gezegd heb je dan wel wat kennis nodig. Ik geloof dat de 1100D zo'n 4 foto's per seconde schiet maar je zal hem wel juist moeten instellen. Zo moet je auto focus bijvoorbeeld op aiservo staan en ga zo maar even door. Ik heb nog nooit met een compact camera een goede actie foto kunnen maken.
Stel je en spiegel reflex goed in dan kan je bijvoorbeeld zulke foto's maken. Mijn hond Zoë in volle vaart.....


Zoë Running(B) (Medium).jpg

Zoals gezegd lijkt mij een 1100D een prima keuze voor je pa.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan