welke taal voor iphone apps

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagjit

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2011
Hallo Mensen,

ik weet niet zeker of ik op de goeie plaats zit om mijn vraag te stellen. :o

met welke programmeertaal kan je het allerbeste beginnen voor o.a Iphone app's of gewoon Pc software ik ben nog puur beginner op het gebied van programeren.
ik ken nog geen een programeer taal...
ik wil geen web doen.... HTML PHP en die dingetjes

Danku voor het lezen:thumb: en ik hoop dat iemand met hiermee kan helpen!

Laatst bewerkt door een moderator:
voor een iphone app maken moet je een mac hebben. Je kan het beste eerst een scripting taal leren(python/perl/php) daarna C en daarna obj-c als je helemaal geen ervaring hebt.

Hey bedankt voor het reageren jongens ;)

@maniac2003
ik heb is ff kijken naar die site ik begrijp er niks van haha maar dat komt door het zeer gebrekkig engels .....
zou je ook een goeie nederlandse site hebben?

@cx1213

Hmm wat bedoel je met mac ? het OS van mac?

wat zou je btw als beste eerst kunnen doen op het gebied met Computer software?
je vertelde me Java maar wat versta je onder java want er zijn verschillende soorten delen java geloof ik ?

Als je gewone applicaties (niet webbased) voor Windows wilt maken, raad ik je Visual Basic .NET aan. Dat is een simpele taal waar je toch veel mee kan.
Lijkt mij een prima keuze.

Dat geldt natuurlijk niet voor iPhone-Apps.

thnx voor je reactie man ;)
@joz1
Hmm er zijn veel personen die me dat hebben aangeraden... Zou je misschien een goeie (NEDERLANDSE tutorial) hebben voor beginners?

Kijk hier eens.

Je kan Visual Basic Express hier downloaden.

Het beste is om zelf wat te proberen met Visual Basic en source codes te bekijken e.d. Tutorials kunnen ook helpen! (Maar die zijn er vooral Engelstalig, da's toch geen probleem? Visual Studio is ook Engelstalig :P)

Vragen kun je natuurlijk altijd op het forum stellen!

haha dankje wel voor het snelle reageren
bad english bad english hahah:P
kga ff kijke ik laat van me horen ;)

OK, succes :thumb:!

Maar onthoud: Met VB.NET kun je niet op iPhones programmeren. 't Is maar dat je 't weet ;)

oja moet je btw ook nog kennis hebben van andere programma's voordat je begint met visual basic.net

Als je 'andere programmeertalen' bedoelt met 'andere programma's' dan: Nee. Dat hoeft niet.
Visual Basic is een makkelijk te begrijpen taal voor beginners!

Hey bedankt voor het reageren jongens ;)

@maniac2003
ik heb is ff kijken naar die site ik begrijp er niks van haha maar dat komt door het zeer gebrekkig engels .....
zou je ook een goeie nederlandse site hebben?

@cx1213

Hmm wat bedoel je met mac ? het OS van mac?

wat zou je btw als beste eerst kunnen doen op het gebied met Computer software?
je vertelde me Java maar wat versta je onder java want er zijn verschillende soorten delen java geloof ik ?

Een Nederlandse site heb ik zo niet dat wordt googlen en dat kan je zelf ook. Over het programmeren voor Iphone e.d. kan ik je verder niet zoveel vertellen maar ik meen mij te herinneren van een gastcollege dat je inderdaad zoals cx1213 zegt een Apple met Mac OS nodig hebt.

Misschien een late reactie maar als je eerst vb.NET geleerd hebt zou ik op de iphone met webapps in asp.NET verder gaan. Dit is relatief simpel te doen. Met jQTouch oid kun je dan webapplicaties maken die zeer veel op normale applicaties lijken.

mvg
Corstian

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan