welke tablet kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

luron

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2011
Berichten
113
Hallo,
Ik heb zopas 4 winkels afgelopen en nergens kreeg ik een antwoord op mijn vragen i.v.m. het aankopen van een tablet.
Als besturingssysteem wens ik een Android toestel, mijn voorkeur gaat naar Samsung omdat ik momenteel erg tevreden ben van mijn Samsung smartphone. Mijn hoofdreden om een tablet te kopen is om het toestel mee te doen op reis.
Dit zijn mijn vragen:
- ik wil mijn externe schijf (merk Samsung) kunnen aansluiten op mijn tablet om daarmee films te kunnen bekijken. Ik las ergens iets over USB host en slave. Ik veronderstel dat ik een USB host moet hebben? Maar dat staat niet vermeld bij de specifitaties van de toestellen en de verkopers hebben hier blijkbaar nog nooit van gehoord. Eén verkoper wilde me een nieuwe externe HD opsolferen omdat de mijne geen eigen voeding heeft. Als ik echter de tablet aansluit op electriciteit, is dat dan niet voldoende om met mijn HD te werken?
- ik zou graag een beamer kunnen aansluiten op mijn tablet. Moet ik hiervoor een HDMI aansluiting hebben?
- kan ik op een tablet via de USB ook een printer aansluiten?
- ik merk ook dat er speciale adapters bestaan voor USB connectie. Waarvoor heb je die nodig?
Sorry voor de vele vragen. Eén van de verkopers rolde met zijn ogen, draaide zich om en liet me gewoon achter.
Waarom ga je dan naar een winkel, toch om uitleg te krijgen, anders kan je niet zo goed gewoon via Internet een toestel kopen.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie reactie.
 
aan de ene kant, tuurlijk ga je naar een winkel voor advies, aan de andere kant kan een verkoper ook niet ALLES weten en zal deze (net als jij) dingen moeten opzoeken.

Welke tablet je wilt kopen is een kwestie van smaak en wat je ermee wilt doen. Momenteel is de nexus 7 een zeer goede tablet voor slechts 250 euro, maar deze is ook slechts 7inch (ipad mini formaat). wil je het apparaat met een pen bedienen en ook voor ontwerp doeleinden kunnen gebruiken zou je kunnen denken aan de samsung galaxy note. een asus transformer is een mooie middenweg waarbij je je tablet in een dock kan klikken, welke voorzien is van 'echte' usb poorten en volgens mij ook uitbreidbaar geheugen. Films kijken kan je op al deze tablets, maar het is dus aan jou of je een 7 of een 10 inch wilt en wat je er verder nog mee wilt kunnen doen.

De vraag of je een harde schijf of een tablet kan aansluiten is lastig en dit zou alleen met omwegen mogelijk zijn (dus in de meeste gevallen niet zomaar plug en play). wat je kan doen is een harddisk aanschaffen waarmee je draadloos direct kan verbinden of een netwerk harddisk. een mobiele harddisk zonder power supply gaat sowieso niet werken aangezien je tablet niet genoeg power levert.

de vraag of je een beamer kan aansluiten hangt ook weer af van de tablet. het makkelijkst zou inderdaad een tablet zijn met hdmi aansluiting, maar volgens mij bestaan er ook modellen (en beamers) die via usb met elkaar kunnen verbinden. of, wederom, draadloos.

wat je bedoelt met deze special adapters weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat je bedoelt dat apple en samsung gebruik maken van ander soort aansluitingen. waarom dit is, geen idee, maar handig zou ik het niet noemen.
 
Dank je wel voor je antwoord.
Ik heb nog een klein vraagje.
Een tablet met GPS lijkt me wel leuk om mee te doen op reis. Maar als ik over geen Internet beschik, werkt de GPS dan ook?
 
Thanks voor je antwoord.
Ik vond nogal veel in dit toestel: Asus Transformer Pad 300T WiFi 32GB
Maar nergens vind ik in de specificaties iets over een USB poort. Ik veronderstel dat ik hierop dan zelfs geen gewone USB stick kan aansluiten?
Alvast bedankt
 
De tab zelf heeft dacht ik alleen een SD kaart ingang. De dock heeft wel een USB ingang.
 
Volgens Asus is er een USB mogelijkheid, maar ik denk dat het net als op de Prime op het toetsenbord zit;
http://eee.asus.com/en/transformer-300/features/

Ik heb zelf de Asus Transformer Prime TFT201 en deze heeft USB op het toetsenbord, maar ook daarin een mogelijkheid om een SD kaart erin te doen. In de tablet zelf gaat microSD, heb dus twee uitbreiding mogelijkheden met de TFT201.
Asus heeft voor de tablet zelf een mogelijkheid een adapter aan te sluiten, waar je normaal de stroom aansluit, om USB erop te kunnen aansluiten.

Voorbeeld van een Asus USB adapter;
http://www.amazon.com/gp/product/B0...=1789&creative=390957&creativeASIN=B005PAINXQ
 
Laatst bewerkt:
Hallo crash
Wat ben ik ontzettend blij met je antwoord want ik had echt graag dit toestel gekocht.
Hartelijk dank voor jou en ook aan iedereen die een antwoord gaf op al mijn vragen.
Ik bestel vandaag nog mijn tablet :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan