welke tft scherm in 19 inch?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubber

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
hallo
welke tft monitor raden jullie mij aan en waar moet ik op letten zoals helderheid, contrast, dode pixels,
responsetijd.
via kieskeurig.nl staat de ms er namelijk niet bij en er staat ook niet of ze dode pixels garantie geven.
ik zoek een monitor die ook spellen aankan en technisch een beetje up to date is.

Bij LCD moet je wel een goed contrast hebben bij voldoende lichtopbrengst. Alhowel deze factoren wel in cijfers uit te drukken zijn blijft het een kwestie van smaak.

Dode pixels zijn uit den boze, die vallen op en irriteren. Ik heb mijn TFT-scherm in de winkel uitgezocht, laat ze maar dozen openmaken en test het scherm terplekke. Je kunt het ook zo doen dat je de monitor meeneemt met de SCHRIFTELIJKE! garantie van de winkelier dat je, bij dode pixels ook al is het er "slechts" 1, de monitor kunt terugbrengen.

Voor spellen is het belangrijk dat de monitor een snelle opbouw van het beeld heeft en niet blijft nagloeien.

Het beste advies is echter: neem je favo spel mee naar de PC-boer en neem gerust de tijd om je spel daar op een aantal monitoren te testen. Als de winkelier niet meewerkt is hij/zij de koop niet waard.

Volgens een test (5 supersnelle Gamesystemen) in de ComputerTotaal van november kun je het beste Gamen met een 19'' CRT scherm.
De reden is dat een CRT scherm nog altijd meer kleuren vertoont en een veel hogere verversings graad heeft dan een TFT monitor.
De beste monitor uit de test is de LG Flatron F900P.

hallo
inderdaad weet ik dat een 19 inch crt beter is dan een tft heb nu ook een crt 19 inch alleen die neemt 2/3 van mijn bureau diepte in beslag vandaar dat ik een tft zoek.

Kijk eens bij www.tweakers.net bij de reviews.

Zelf heb ik een samsung 17" deze bevalt mij goed, de iiyama komt ook heel goed uit de testen.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan