Welke tv-kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Computerfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2002
Wat vinden jullie nou een goeie tv-kaart? Hij mag maximaal €150,- kosten. Ik denk dan vooral aan Hauppauge, Pinnacle, Leadtek en Terratec. Wat ik ook wel interessant vind is dat je bij sommigen canal+ kunt ontvangen. De ene beter als de ander. Iemand daar ook ervaringen mee? (Kan dat ook als je een schotel hebt zonder de nederlandse zenders zoals veronica, rtl 5 enz?)

Nou de groeten

De Pinnacle kaartjes zijn erg goed, ik heb zelf de Studio PCTV. Met de Hauppage-kaarten, en dan vooral met het meegeleverde WinTV, heb ik slechte ervaringen, ik vind het gewoon niet lekker werken.

Je kunt niet standaard canal+ kijken met die kaarten, dan moet je een programma gebruiken dat ik hier niet mag noemen. Dat programma ondersteund maar een bepaald aantal chipsets, dus dn zul je moeten kijken of de tv-kaart die je koopt die chipset heeft.

dat programma kan trouwnes(zover ik weet) alleen het beeld decoderen. Je hebt dan geen geluid.)

Geplaatst door Steve
De Pinnacle kaartjes zijn erg goed, ik heb zelf de Studio PCTV. Met de Hauppage-kaarten, en dan vooral met het meegeleverde WinTV, heb ik slechte ervaringen, ik vind het gewoon niet lekker werken.

Die Studio PCTV heb ik ook, alleen die kaarten zijn brak vindt ik. Ik krijg nooit goed beeld (heb de boel al geprobeert fijner af te stemmen, maar tevergeefs) en die uitgang voor de Atenna/Cable TV-uitgang was bij mij binnen een maand afgebroken. Bleek ie niet goed gesoldeerd te zijn.

Ik gebruik em ook niet meer.

Dit is em btw:

Pctvboard.jpg

Laatst bewerkt:
heb ook zo'n pinnacle pctv maar heb vaak dat het geluid na een paar minuten uitvalt onder windows xp. Is een IRQ probleem. In een ander slot zetten gaat het wat beter maar opgelost is het niet. Onder een andere windows niets aan de hand, wel goed beeld en geluid.

succes

tv tunerkaart

Welke tv-tunerkaart kan ik best plaatsen? Wat kost dat? Hoe moet dat?
Welk prog moet ik downloaden om canal+ te capteren? Thx!!

Om canal+ te kunnen ontvangen heb je een abbo nodig anders is het illegaal en daar helpen we je niet mee op helpmij

Inderdaad, voor zulke vragen moet je elders zijn, daar kunnen we je niet mee helpen.

En welke kaart je moet nemen? Kijk eens naar de producten van Pinnacle, die vind ik (ondanks de problemen met sommige kaarten) toch echt de beste.

Geplaatst door Steve
Inderdaad, voor zulke vragen moet je elders zijn, daar kunnen we je niet mee helpen.

En welke kaart je moet nemen? Kijk eens naar de producten van Pinnacle, die vind ik (ondanks de problemen met sommige kaarten) toch echt de beste.

Pinnacle is een heel goed merk, ga dan alleen niet voor de basis/instapmodellen. Ik heb daar persoonlijk redelijk slechte ervaringen mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan