Welke Updates Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb nu 'net' een super draaiend Windows 98.
Mijn vraag is, welke updates zijn een must om te downloaden en installeren en welke hoeven niet persee.
Ik hoef geen goude randjes, alleen zinvolle verbeteringen e.d.

Vooral de "critical updates".

Groetjes,
Bennie

Vooral, of in feite alleen de critical updates ?

Daar heb ik ook een vraagje over.

Kun je die updates ook downloaden en op een cd-rom zetten. Ik heb n.l. gisteren mijn harde schijf geformateerd en nu zou ik al die updates weer moeten doen en met een 56k modempje duurt dat toch wel even .......

Jacco

Ik ben ze nu allemaal aan het downloaden, maar maakt het nog uit in welke volgorde je ze straks installeerd ?

En ik heb W98 SE maar moet ik dan de updates voor W98 (dus niet de second edition) toch installeren of juist niet ?

jacco

Laatst bewerkt:
Dat was me ook opgevallen: er wordt geen onderscheid gemaakt, ook niet bij zoeken via het download center, er is maar één sectie WIN98. Pas bij installatie van de patch wordt al dan niet vermeld of het voor beiden 98/98SE is of voor win98 alleen. Niet echt handig dat ze dit zo gedaan hebben.
Volgorde, logisch vind ik de recommended (oudere) updates (sectie beneden) eerst, en daarna de (nieuwere) security updates, (omdat die mogelijk bouwen op eerdere systemupdates/ c.q. functies).
P.S: Als je ghost o.i.d. hebt is het nooit weg om na enkele updates af en toe een image te maken. Als er toch alleen windows op staat gaat dit razendsnel.

Laatst bewerkt:
Dat was me ook opgevallen: er wordt geen onderscheid gemaakt, ook niet bij zoeken via het download center, er is maar één sectie WIN98. Pas bij installatie van de patch wordt al dan niet vermeld of het voor beiden 98/98SE is of voor win98 alleen. Niet echt handig dat ze dit zo gedaan hebben.

Wat zou jij doen, de updates voor W98 toch gewoon installeren ?

Jacco

Dat heb ik wel gedaan, bij enkelen krijg je gewoon de melding als "deze update is niet bedoeld voor de versie die op uw computer geinstalleerd is", zoals bij 98wucsp.exe. Bij enkelen staat er duidelijk voor 98 tweede editie of 98/98SE, bij enkele andere hult Microsoft zich totaal in nevelen ("patch voor windows"). Ik heb de meeste "voor windows" updates op de Microsoft site gewoon uitgevoerd. Bij mij gaf het geen problemen.

P.S. Voor het downloaden van de patches krijg je een informatiescherm, soms staat er onder "requirements" of patch/update voor win98 of beiden bedoeld is.
Je kunt de updates op de site nog eens nalopen en alleen patches waar ook 98se staat installeren.

Laatst bewerkt:
...ervaringen van gebruikers.....e.d.

Maar wat belangrijker is, wat werkte 'voor het installeren van de updates niet (goed)' en/of performde minder dan dat nu - na installlatie van de updates - het geval is. Kortom heb je er echt 'merkbaar' baat bij.
Al die veiligheidpatches b.v., hoe moet ik dat plaatsen in de context dat mijn 'poorten' via shealds up de status 'stealth' krijgen toegekend. Daar mag ik toch hopelijk op vertrouwen. Zo lang ik geen duidelijke positieve ervaringen van gebruikers verneem, laat ik het maar even zo. Ik heb zelf b.v. - met een ander OS - veel problemen gehad met de upgrade van Oulook expresse 5 naar 6, terwijl '5' goed werkte.
Gebruikers zijn altijd geneigd, als absolute waarheid aan te nemen dat updates per definitie goed zijn.
Mijn credo is in feite, werkt alles naar behoren en tevredenheid en word je niet gefrustreerd in het werken met programma's (want daar gaat het tenslotte om), blijf er dan van af; tot het tegendeel (de voorgestelde verbetering) werkelijk bewezen is.
Ben dus benieuwd naar ervaringen van gebruikers die dat laatste kunnen onderschrijven.
Het volgende is wellicht het overwegen waard, voor WINDOWS98 gebruikers(NIET 98SE). Dat lijkt op een samengesteld/evenwichtig geheel. Het servicepack1 van Windows98. Ik begrijp uit de reacties(lees op de volgende site) dat 98SE deze componenten al in zich heeft.
http://download.com.com/3000-2098-911823.html?tag=pop

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan