Welke van de 2 raden jullie mij aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Majora

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Berichten
58
Zie bijlage:

Ik wil dus een van deze 2 kopen. Welke zal ik kopen?
De videokaart moet goed genoeg zijn voor games als COD4, Far Cry 2 en Oblivion.
 

Bijlagen

  • vergelijking.jpg
    vergelijking.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 79
Zie bijlage:

Ik wil dus een van deze 2 kopen. Welke zal ik kopen?
De videokaart moet goed genoeg zijn voor games als COD4, Far Cry 2 en Oblivion.

De eerste, want je kan met allebij alle spellen!
 
Maar wat is dan het verschil, de ene is duurder dan de ander, terwijl de duurdere minder kloksnelheid heeft.
 
Die lijkt mij ook het beste, ik ben namelijk zelf ook aan het twijfelen of ik die zou halen..
 
Op de knoop door te hakken pak de 4850 die zijn beter in prijs kwaliteids verhouding dan Nvidia.
 
Ik zou persoonlijk de eerste (asus 9600 gt) kopen omdat die goedkoper is en toch zeer goed. Het scheelt erg weing in kwaliteit hoor, dus als je 50 euro goedkoper uit bent zou ik voor die gaan.
 
Ik wou hier even reageren, want ben het totaal oneens met het aanraden van een 9600GT, dan een 4850HD. De 4850 is ongeveer gelijk met de 9800gtx+.
De kaarten hebben allebij 1024mb ram en dat is prima. Daar gaat echter de 4850 veel meer mee doen. Je kan op dit moment spellen maxed spelen met een 4850, maar met de 9600gt vaak niet helemaal. 9600Gt is zeg maar een 8800GT. Deze is een tijd echt de beste keuze geweest qua prijs- en kwaliteitsverhouding, maar toen Ati met zijn nieuwe serie kwam, geldt dit zeer zeker niet meer.

Deze 4850 met 1024mb is echter 182 euro. Misschien dat dat iets uitmaakt.
(Passieve koeling)
 
Laatst bewerkt:
Conclusie: Ik moet voor de 4850 gaan?

En wat is een passieve koeling ^^'.
 
Ik wou hier even reageren, want ben het totaal oneens met het aanraden van een 9600GT, dan een 4850HD. De 4850 is ongeveer gelijk met de 9800gtx+.
De kaarten hebben allebij 1024mb ram en dat is prima. Daar gaat echter de 4850 veel meer mee doen. Je kan op dit moment spellen maxed spelen met een 4850, maar met de 9600gt vaak niet helemaal. 9600Gt is zeg maar een 8800GT. Deze is een tijd echt de beste keuze geweest qua prijs- en kwaliteitsverhouding, maar toen Ati met zijn nieuwe serie kwam, geldt dit zeer zeker niet meer.

Deze 4850 met 1024mb is echter 182 euro. Misschien dat dat iets uitmaakt.
(Passieve koeling)

Het is zelfs nog erger.
Je zou de 9600GT beter kunnen vergelijken met de 8600GT....
De 9800GT lijkt op de 8800GT.
De 9800GT is een kaart iets slechter dan de HD4850.

Als het om een vergelijk gaat tussen de 9600GT en de HD4850 dan moet je ALTIJD voor een HD4850 gaan.

edit:

TS: Je moet trouwens niet bij mycom kopen. Die zaak is veel te duur.... hieronder links naar de door jou gekozen kaarten, zie de prijzen...:
http://tweakers.net/pricewatch/219290/sapphire-hd-4850-1gb-gddr3-pci-e.html
http://tweakers.net/pricewatch/214368/asus-en9600gt-htdi-1g.html

En ik denk dat je net zo goed voor een 512MB-versie van de HD4850 kan gaan:
http://tweakers.net/pricewatch/213940/sapphire-hd-4850-512mb-gddr3-pci-e.html
Die kost dus rond de 150 euro incl verzendkosten. En dat is een prima kaart.
Dubbel zoveel geheugen betekent niet dat de kaart ineens zoveel beter is.

Verder van belang bij het upgraden van de videokaart is:
- welke processor en moederbord heb je nu?
- welke voeding heb je (aantal Watt en het merk: allebei belangrijk)
- Is in de kast genoeg ruimte voor de videokaart -> past een grotere videokaart dus in de kast, immers zijn de kaarten van nu een stuk langer dan de oude
 
Laatst bewerkt:
Conclusie: Ik moet voor de 4850 gaan?

En wat is een passieve koeling ^^'.

Zie mijn edit op mijn vorige post.
En passief betekent dat op de videokaart geen koelertje zit, die dus herrie kan maken.
Een passief gekoelde game-videokaart werkt alleen goed als de luchtcirculatie in je kast goed is.
Als die namelijk niet goed is, dan wordt je videokaart te heet tijdens het gamen, en krijg je dus foutmeldingen!
 
Die twee kaarten kun je niet vergelijken met elkaar, 9600gt is low end - mid range
en de 4850 is high end, dus het is eigenlijk een stomme vergelijking, maar ik snap best dat je die twee kaarten vergelijkt want qua prijs ziet er niet enorm veel verschil.
nvidia heeft altijd een slechte prijs/prestatie verhouding.
de 4850 kun je vergelijken met 9800gx2 en die kost nu:€ 339,00
 
Laatst bewerkt:
- welke processor en moederbord heb je nu?
- welke voeding heb je (aantal Watt en het merk: allebei belangrijk)
- Is in de kast genoeg ruimte voor de videokaart -> past een grotere videokaart dus in de kast, immers zijn de kaarten van nu een stuk langer dan de oude

1. Processor : Intel Pentium D 820 @ 2800 MHz. Dit is dualcore dus ik heb ongeveer 5600 GHz tot mijn beschikking.
Moederbord: RC410-M ECS-moederbord. Nja, er zit een PCI aansluiting op. Is dat genoeg?

2. 1580W MAX en ik heb maar een fan en die zit in de voeding. Het merk stond er volgens mij niet bij.

3. Ja hij past


Ik heb wel een merkcomputer(PB). Is dit heel erg?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de ook de 9600gt niet volledig door je setup wordt getrokken. Je hebt wel dual core, maar is lang niet zo snel als de E en Q-serie. In dat geval kun je misschien beter de 9600gt nemen. Mij lijkt bij die setup een x1950xt maxed, maar goed.. wie weet. De vraag is of je voeding de mikmak draait, maar je voeding is toch wel sowieso 350W lijkt me.
PCI heb je vast en zeker, maar dat moet PCI-express zijn ;) Als je dat niet hebt, heb je een AGP kaart nodig.


PS. een 9800x2 is meer een 4870 als ik het goed heb. 9800gtx+ meer een 4850. gtx260 doet het minder dan 9800x2 .
Heb zelf een 9800gtx+, omdat ik gelijk een videokaart wilde, terwijl ik voor die prijs via internet een 4850 1024mb zou hebben :/
Maarja.. t kan me niet veel boeien eerlijk gezegd :p
 
Laatst bewerkt:
http://www.ascendtech.us/itemdesc.asp?ic=MB4ECS410M&eq=&Tp=
Deze heeft dus een pcie-poort. Geen probleem.

Ehm een standaardkast van bijv packard bell zijn meestal niet al te groot. Maar sommige kasten zijn best groot genoeg. Ik neem aan dat je goed hebt gekeken. (ik heb je er in elk geval op gewezen).

Verder heeft Soldier gelijk: je processor is te traag voor de snellere videokaarten.
Als je niet van plan bent om de processor in de komende tijd te vervangen, dan heeft het weinig zin om een videokaart van de nieuwste generatie te kopen.

Denk eens aan een HD4670
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2005&f=1&h=1&s=1&a=128378
Slechter dan een 9600GT, maar wel goedkoper.

En anders deze 9600GT:
http://www.zercom.eu/index.php?p=35&c=2005&f=1&h=1&s=1&a=128378
 
Nja. Het gaat mij erom dat ik COD4 kan spelen xD En Diablo III als hij uit is.
Voeding is max 1580 Watt btw.

mja, welke moet ik dan kopen. Ik wil eigenlijk wel een goede.
 
Laatst bewerkt:
nou het staat toch in mijn vorige post....
Maximaal een 9600GT. Duurder is zinloos.
 
Naja, een goedkopere kaart kan al maximaal zijn, want de pc waarom het gaat, kom uit het tijdperk van de 7000-serie (Nvidia) / 1000-serie (Ati). Ik zou eerlijk gezegd via Marktplaats, een 7950gx2 of iets dergelijks op de kop tikken. Dan ben je met 40 á 50 euro wel klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan