Welke van de twee laptops?

Status
Niet open voor verdere reacties.

laptopboy

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
Hallo,
Laatst had ik een bericht geplaats over twee laptops. Echter werd al snel duidelijk dat eentje minder was. Ik heb nu nog een laptop gevonden in dezelfde prijsklasse, maar ik heb geen enkele verstand van laptops, pc's en dergelijke.

Graag wil ik het volgende weten:
- Welke van de twee is beter?
- Is deze goed, waarvoor ik hem wil gebruiken?

Hiervoor wil ik hem graag gebruiken:
- Internet
- Vooral studie! Dus word, pp etc.
- Af en toe een leuk dvd'tje
- Af en toe wat muziek draaien
- Football Manager (spel) of iets dergelijks. Dat is waarschijnlijk het enige spel wat ik erop doe, aangezien ik een PS3 heb, niet veel game op de pc en deze laptop VOORAL VOOR STUDIEGEBRUIK WORDT!

Het gaat om de volgende twee laptops:

HP dv7-1220ed laptop
http://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenm...560&MK=16766&MK=16814&MK=120240&MK=16982&SM=5

Compaq Presario CQ61-110ED - 4096MB / 320GB
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...10ed-4096mb-320gb/9000000006548618/index.html

Alvast bedankt!

En volgens mij kun je het zelf beter uitkiezen dan een ander :)
Jij weet beter wat je ermee doet

Persoonlijk zou ik voor de HP gaan, omdat die een (iets) betere videokaart heeft. Het blijft niet een videokaart bedoeld voor een game, maar mocht je een filmpje willen kijken gaat dit beter op de HP.

Qua processor en geheugen zijn ze exact hetzelfde, dus daar hoef je niet op te kiezen ;). Nadeel van de HP is dan wel weer de iets kleinere harde schijf (250 ipv 320). Je zult dus moeten kiezen tussen een iets betere videokaart en iets grotere HDD.

ps. het scherm van de HP is wel vrij groot (17 inch), is dit wel fijn om mee te nemen voor je studie? Persoonlijk vind ik 15,4 toch wel het max, iets waar zelfs de compaq overheen gaat.

:thumb:
Hallo,
Laatst had ik een bericht geplaats over twee laptops. Echter werd al snel duidelijk dat eentje minder was. Ik heb nu nog een laptop gevonden in dezelfde prijsklasse, maar ik heb geen enkele verstand van laptops, pc's en dergelijke.

Graag wil ik het volgende weten:
- Welke van de twee is beter?
- Is deze goed, waarvoor ik hem wil gebruiken?

Hiervoor wil ik hem graag gebruiken:
- Internet
- Vooral studie! Dus word, pp etc.
- Af en toe een leuk dvd'tje
- Af en toe wat muziek draaien
- Football Manager (spel) of iets dergelijks. Dat is waarschijnlijk het enige spel wat ik erop doe, aangezien ik een PS3 heb, niet veel game op de pc en deze laptop VOORAL VOOR STUDIEGEBRUIK WORDT!

Het gaat om de volgende twee laptops:

HP dv7-1220ed laptop
http://www.wehkamp.nl/Winkelen/Kenm...560&MK=16766&MK=16814&MK=120240&MK=16982&SM=5

Compaq Presario CQ61-110ED - 4096MB / 320GB
http://www.bol.com/nl/p/notebooks-p...10ed-4096mb-320gb/9000000006548618/index.html

Alvast bedankt!

Ik zou de laptop van wehkamp kiezen

voor jou keuzen:thumb:

EN dan weet je zeker dat je ook dat spel kan doen
zit een redelijke grafische kaart in dus

En omdat je in de studie zit kan je daar ook in termijmen betalen :thumb:
heb ik ook gedaan heb daar een ook een lappie besteld:p

Succes er mee

Zeker als je er ook een dvd op wil kijken is zo'n 17 inch op zich zo slecht nog niet. Maar das mijn mening. Ik zou idd ook voor de Hp (wehkamp) gaan. Die heeft een losse grafische kaart en niet zo'n intel media accelator geval (al was het alleen al om de drivers). Er is echter wel een nadeel met een losse grafische kaart, je laptop wordt wel een stuk warmer als je spelletje speelt. Aan de andere kant, dan kan je een spelletje spelen ipv helemaal niet.

Bedankt voor alle reacties. Ik denk dat ik voor de HP ga bij de Wehkamp. Ik kan hier wel nog even over nadenken, volgende week en die week erop heb ik eerst even examens. Als de examens voorbij zijn bestel ik de laptop, zodat ik niet in de verleiding kom om om de laptop te gaan pongelen!

Ga voor de zekerheid eens met je "studie benodigdheden rond lopen en druk daar 3,5 KG aan stenen bij.... (gewicht van je HP)
de Compaq is in mijn optiek beter. gewoon omdattie "maar" 2,75 KG weegt.
Daarnaast kun je op een 15" prima film kijken... in je eentje. wil je met meer mensen kijken doe je dat ook niet op de 17" maar zul je ze aan je tv aansluiten dus daarvoor hoef je het niet te doen.

Ga voor de zekerheid eens met je "studie benodigdheden rond lopen en druk daar 3,5 KG aan stenen bij.... (gewicht van je HP)
de Compaq is in mijn optiek beter. gewoon omdattie "maar" 2,75 KG weegt.
Daarnaast kun je op een 15" prima film kijken... in je eentje. wil je met meer mensen kijken doe je dat ook niet op de 17" maar zul je ze aan je tv aansluiten dus daarvoor hoef je het niet te doen.

Dat is wel weer waar. Aan de andere kant hoef ik er niet vaak mee rond te slepen. Op de universiteit hoef ik bijna nooit bij te hebben, dus meestal ligt hij dan gewoon op mijn kamer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan