Welke van de twee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nickoooleader14

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Berichten
10
Hoi,
ik wil graag een laptop kopen maar ik vraag me af wat het slimste is om te doen.
Ik twijfel tussen de XPS M1530 van Dell en de Studio 7, die van €599. Mijn budget ligt zo rond de €700 - €750. Ik wil een gamerslaptop waar spellen zoals bijv. FSX goed op kunnen draaien. Het liefst wil ik rond dit budget blijven. Welke van de twee moet ik kiezen? :cool:
 
Hoi,
ik wil graag een laptop kopen maar ik vraag me af wat het slimste is om te doen.
Ik twijfel tussen de XPS M1530 van Dell en de Studio 7, die van €599. Mijn budget ligt zo rond de €700 - €750. Ik wil een gamerslaptop waar spellen zoals bijv. FSX goed op kunnen draaien. Het liefst wil ik rond dit budget blijven. Welke van de twee moet ik kiezen? :cool:

Dan zou ik de XPS M1530 nemen.
Voor gamen is een 17 inch laptop natuurlijk beter, maar die van 599 kun je geen normale game op spelen.

Wat voor spel is FSX? Is het veeleisend qua graphics?
 
Wil je gelijk even aangeven:

- Waar ga je de laptop voor gebruiken? (simpel browsen, vaak onderweg, documenten maken, gamen, mediabewerking e.d.?)
- Wat is je budget?

Bvd.
 
Wil je gelijk even aangeven:

- Waar ga je de laptop voor gebruiken? (simpel browsen, vaak onderweg, documenten maken, gamen, mediabewerking e.d.?)
- Wat is je budget?

Bvd.

Ik wil mijn laptop gebruiken voor games. Die games zijn dan wel met aardig veel graphics en
FSX is niet zo'n spel met veel graphics. Verder is mijn budget €800,00.
 
Ik wil mijn laptop gebruiken voor games. Die games zijn dan wel met aardig veel graphics en
FSX is niet zo'n spel met veel graphics. Verder is mijn budget €800,00.

Dan zou ik voor de Studio 17 van €799 gaan.
Die is qua specificaties op bijna alle fronten beter dan de XPS 1530.
Zie hier de Studio 17: http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/laptop_studio_17?c=nl&l=nl&s=dhs

Let wel, een laptop van 800 euro gaat niet veeleisende games op een hoogstaand niveau draaien, daarvoor moet je wel meer kracht hebben dan een 256 mb videokaartje.
 
Een gamerslaptop bestaat gewoonweg niet. Als je de laatste spellen wilt spelen zul je hoe dan ook een desktop moeten gebruiken. Zelfs de beste laptops (>2.500 euro) zijn niet geschikt voor de nieuwste games. Je gaat hoe dan ook inboeten op kwaliteit van het beeld.
 
Een gamerslaptop bestaat gewoonweg niet. Als je de laatste spellen wilt spelen zul je hoe dan ook een desktop moeten gebruiken. Zelfs de beste laptops (>2.500 euro) zijn niet geschikt voor de nieuwste games. Je gaat hoe dan ook inboeten op kwaliteit van het beeld.

Inderdaad. Voor de beste games kun je net zo goed even bij Azerty of Alternate je eigen desktop pc configureren, met een laptop is er no such thing als een aparte videokaart, alles zit ingebakken in het moederbord omdat er simpelweg geen plaats is voor een normale.
En zoals we allemaal weten, van ingebakken videokaartjes worden we niet vrolijk.

Je kunt bovenstaande laptop best kopen, maar verwacht niet dat de games er perfect uitzien, alles moet op low staan en dan moet het wel een beetje lopen.
 
met een laptop is er no such thing als een aparte videokaart, alles zit ingebakken in het moederbord omdat er simpelweg geen plaats is voor een normale.
En zoals we allemaal weten, van ingebakken videokaartjes worden we niet vrolijk.

Daar ga ik het toch niet mee eens zijn.
De XPS m1730 van Dell heeft wel degelijk een 'losse' videokaart (je kan er zelfs twee in SLI opstelling in krijgen(DUAL SLI 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX-kaart [meerprijs € 680,00]))
Als je stelt dat er voor het genoemde budget geen 'losse' kaarten in laptops te vinden zijn, dan ben ik het wel met je eens.
Wil je een 'echte' game laptop, die ook nog eens niet of nauwelijks onderdoet voor een desktop pc dan kom je inderdaad in het segment terecht van € 3000,- (of meer)
Voor € 800,- koop je een laptop waar je wel een spelletje mee kunt spelen maar zeker niet met hoge (of medium) instellingen.
 
Daar ga ik het toch niet mee eens zijn.
De XPS m1730 van Dell heeft wel degelijk een 'losse' videokaart (je kan er zelfs twee in SLI opstelling in krijgen(DUAL SLI 512 MB NVIDIA® GeForce® 8800GTX-kaart [meerprijs € 680,00]))
Als je stelt dat er voor het genoemde budget geen 'losse' kaarten in laptops te vinden zijn, dan ben ik het wel met je eens.
Wil je een 'echte' game laptop, die ook nog eens niet of nauwelijks onderdoet voor een desktop pc dan kom je inderdaad in het segment terecht van € 3000,- (of meer)
Voor € 800,- koop je een laptop waar je wel een spelletje mee kunt spelen maar zeker niet met hoge (of medium) instellingen.

Haha ja zo bedoelde ik het ook, voor het gestelde budget is er geen laptop met losse videokaart te krijgen. Dat Dell ze in SLI heeft voor een flinke meerprijs was mij ook bekend :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan