welke van deze 2 videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Games die directx 10 ondersteunen zullen ook draaien onder directx 9. Nu je zelf zegt dat je niet om het jaar een andere kaart wilt kopen zou ik zeker de 1950 nemen, met de 8600gt ga je rapper aan de limiet zitten.

maar als je dx10 kaart neemt zal deze waarschijnlijk toch wel iets beter presteren.
want deze dx10kaart moet wel het dx10 geweld aankunnen aangezien dat nogal wat vraagd.
maar wat ik wil zeggen. dat de dx10 kaart beter presteerd omdat hij toch iets sneller is en is gemaakt voor dx10 dus dan zou dx9 een makkie zijn voor deze kaart.

maar als je dx10 kaart neemt zal deze waarschijnlijk toch wel iets beter presteren.
want deze dx10kaart moet wel het dx10 geweld aankunnen aangezien dat nogal wat vraagd.
maar wat ik wil zeggen. dat de dx10 kaart beter presteerd omdat hij toch iets sneller is en is gemaakt voor dx10 dus dan zou dx9 een makkie zijn voor deze kaart.

Jou redenering klopt niet helemaal, neem nu en 8500, hier kan je bijvoorbeeld battlefield 2 / 2142 (wat een puur directx 9 game is) niet voluit op spelen terwijl dit op een directx 9 kaart wel zou kunnen. Speel je een directx 10 game met een directx 9 kaart dan zal er gewoon geen gebruik gemaakt worden van de features van d10. Dat een kaart d10 ondersteunt wilt niet zeggen dat hij beter presteerd als een d9 kaart.

DirectX is een hele nieuwe technologie die sneller is dan DirectX9.
Volgens mij gaat een DX9 game ook sneller werken op een DX10 kaart met de juiste drivers, de emulatiemodes is dacht ik mij heel anders.

Sowieso kan het geen kwaad :-).

maar ff mijn vraag van welk merk zou ik nemen voor 8600gt

zal ik een passief gekoeld nemen of met een ventilater, i.v.m. overclocken

maar ff mijn vraag van welk merk zou ik nemen voor 8600gt

zal ik een passief gekoeld nemen of met een ventilater, i.v.m. overclocken

Als je wilt overklokken zou ik voor een actieve koeler gaan, deze koelt gewoonweg wat beter ivm de continue airflow.

DirectX is een hele nieuwe technologie die sneller is dan DirectX9.
Volgens mij gaat een DX9 game ook sneller werken op een DX10 kaart met de juiste drivers, de emulatiemodes is dacht ik mij heel anders.

Sowieso kan het geen kwaad :-).

ja dat dacht ik ook..

Jou redenering klopt niet helemaal, neem nu en 8500, hier kan je bijvoorbeeld battlefield 2 / 2142 (wat een puur directx 9 game is) niet voluit op spelen terwijl dit op een directx 9 kaart wel zou kunnen. Speel je een directx 10 game met een directx 9 kaart dan zal er gewoon geen gebruik gemaakt worden van de features van d10. Dat een kaart d10 ondersteunt wilt niet zeggen dat hij beter presteerd als een d9 kaart.

ja maar dan heb je het ook over een lowend kaart.

De 8600 is maar 1 stapje hoger ;). In ieder geval zullen de games van DIT moment beter presteren op de 1950. Denk er aan dat vista noodzakelijk is wil je directx 10 gaan gebruiken.
Het is een feit dat d10 zoveel voordelen meer heeft dan d9 maar d10 spellen zullen waarschijnlijk ook veel zwaarder zijn. De bandbreedte van het geheugen bij de 8600 is maar de helft van de 1950 en zelfs maar 1/3 van de "betere" 8000 deries. Dus dat gaat wel een bottleneck vormen volgens mij als die d10 games er aan komen.

Laatst bewerkt:
Omdat je hier doorgaat over de vraag welke voeding je nodig hebt. Heb ik dat andere topic met dezelfde vraagstelling gesloten.

Als je wilt overklokken zou ik voor een actieve koeler gaan, deze koelt gewoonweg wat beter ivm de continue airflow.

Nouhou :shocked: De Fatal1ty van XFX kan er ook wat van hoor met z'n passieve koeling de Fatal1ty is de hoogst geklokte 8600 GT die je kan krijgen en nog het coolst ook. Maar hij is wel weer ene paar tientjes duurder :rolleyes:

Ligt ook aan de situatie.
Wanneer je een slechte airflow hebt in je kast reduceer je de effectiviteit van een passieve koeler met tientallen procenten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan