Welke van deze twee 56K modems is de beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk niet dat het uitmaakt welk modem je neemt. Het is wat je handiger vindt.

56k = 56 KiloBit per seconde. 1 KiloByte is 8 KiloBits. Dus met een 56K moden zou je theoretisch gezien met 56/8 = 7KiloBytes per seconde kunnen downloaden. In de praktijk ligt de snelheid echter altijd lager.

Welk modem je moet kiezen kan ik niet zeggen. Maar met een 56K modem heb je ongeveer snelheid 5 Kb/s met downloaden (analoge telefoonnet). Ik denk dat jij hoopte dat het 56Kb/s was.:)

het maakt tegenwoordig weinig verschil tussen analoge modems. dus hangt het meeste af van wat je wil qua installatie. Als je ruimte op je mobo over hebt zou ik persoonlijk kiezen voor intern.
Meestal word de 56k op de analoge lijn zelden gehaald.
Ik zit zelf op de 50 Kbit per seconde en dat schijn t wel een redelijk goede score te zijn.

Ben je ooit van plan linux te installeren of heb je een reden om zoveel mogelijk pci sloten vrij te houden? Neem dan een externe. Anders maakt het volgensmij niet echt uit.

Beide merken leveren ook routers, dus qua kwaliteit zal dat ook wel goed zitten denk ik.

Moeilijk, moeilijk, ik weet het nog niet, maar PCI sloten hoef ik niet over te houden.

Ik dacht dat de chips van de Sweex moderner en beter zijn dan die van de E-tech, of heb ik dat mis?

Ik haalde met wanadoo soms wel 7.2 kb/s (en dan echt 30 seconden lang niet heel ff ofzo) maar nu ik die ***** dialycom heb kom ik niet hoger als 4,8 (dat is nog heel goed voor iemand met dailycom). Het ligt voor het grootste deel aan je provider niet aan de modem :(

Wat is het verschil tussen Ambient (Intel) chipset en de Conexant (rockwell) chipset?

De Ambient chipset zit in de externe modem van E-tech, maar heb ik ook gezien in interne modems waaronder die van Sweex. De conexant chipset zit in de Sweex en komt volgens mij ook vaker voor in andere modems. Volgens de verkoper zou de Conexant chipset beter zijn en is maar iets duurder (5 euro). Het zijn beide hardware modems die de processor niet zouden moeten belasten. Ik heb begrepen dat de E-tech modem al wat ouder is, maar hoe ziet een seriele aansluiting (RS 232) er uit en zit die nog steeds op elke computer?

Wie kan mij vertellen wat het verschil is?

Laatst bewerkt:
Zo zien ze eruit
db25f.gif
of
db9f.gif

Of deze poorten in de toekomst bij nieuw aan te schaffen moederborden nog aanwezig zijn weet ik niet. Daarom is het misschien idd wel handiger om een usb variant modem te kopen, dan ben je zeker van ondersteuning.

Chipsetverschillen durf ik niets over te zeggen, het is je goed recht natuurlijk om naar het beste materiaal te kijken... maar bij een modem is dit niet echt een issue denk ik... Het gaat maar om een modem, die hoeft niets speciaals te presteren behalve de data te moduleren/demuleren.
Maargoed als er 5€ prijsverschil in zit kun je wel weer makkelijk overwegen, maar of je het zult merken? Denk het niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan