Welke versie is wordperfect 95?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthur de Smet

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hallo,

Ik moet een document gemaakt met Word XP converteren voor iemand die werkt met Wordperfect 95. Als ik in Word "bewaren als" kies, kan ik kiezen voor de volgende Wordperfect-formaten: Wordperfect 5.0, Wordperfect 5.0 Secondary File, Wordperfect 5.1 for dos, Wordperfect 5.1 or 5.2 Secondary File, Wordperfect 5.x for Windows.

Kan ik een van deze versienummers kiezen of moet het anders? Ik heb geen idee wat het verband is tussen het jaartal en het versienummer van Wordperfect.

Groet, Arthur

Arthur,

wordperfect is nog nooit met het nummer 95 gekomen.
Als ik jou was dan zou ik die persoon even vragen wat voor versie hij/zij heeft.

De enige wordperfect die er is voor windows dat is WPwin :)

Maar als je het niet zeker weet kun je misschien beter je document opslaan in een standaard textformaat (mits er niet te veel opmaakcodes in zitten)

Toch vreemd hoor. Als ik met google zoek, kom ik Wordperfect 95 wel degelijk tegen, al is het niet vaak. Er bestaan zelfs handleidingen voor: "WordPerfect 95 for Windows Made Easy". Nou ja, ik kijk nog wel even verder. Misschien inderdaad maar als tekstbestand versturen dan.

En Buick, En wat is eigenlijk WPWin? Daar had ik nog nooit van gehoord. Ik weet wel dat er zeker versies van Wordperfect zijn die onder Windows draaien, sterker nog, ik heb ze zelf op de computer gehad. Of begrijp ik je niet goed.

Op dit moment is wordperfect 12 uit, wp is overgenomen door corel.
Ik denk dat jij in de war bent met wp voor windows 95.
Ik heb net ook even google gebruikt en zag jouw opmerking ook in google staan.
Even gekeken wat dat was, dat is dus een boek wat gaat over word perfect.

Heeft de andere persoon soms windows 95 als besturingsysteem op zijn computer staan?

Geen idee welk besturingssysteem hij gebruikt.
de man is bijna 80 jaar oud en ik vond het al heel wat dat hij me wist te melden dat hij Wordperfect 95 gebruikte. Hij verzekerde me ook dat hij verder niets van computers wist, ook niet over die van hemzelf. Ik vermoed dat het niet Windows 95 zal zijn, want hij werkt op een Thinkpad.

De 80 jarige gewoon even op de help knop laten drukken en dan de info laten vertellen.
Ik denk haast dat het wp 5.0 is, maar hoe lager je het converteerd des te beter. Je kunt in hogere versies altijd een lagere versie uitlezen.

Dus als je naar wp 4 kunt converteren dan zou ik dat doen.

Dank je Puppie,

5 is de laagste versie waarnaar ik kan converteren, dus dat zal ik maar doen. Gaat het mis, dan hoor ik het wel weer.

Arthur

Converteren gaat met de huidige generatie pc's in een handomdraai.............

Wat houdt je tegen om het bestand in een stuk of 6 versies te converteren en daarna 6x op te slaan ? Mocht no. 1 niet werken bij de oude man, dan nummer 2, of 3 of................ ;)

Wat de WP versie betreft :

Met Instant 3D kunnen gebruikers 3D-teksten, -objecten en -effecten toevoegen aan ieder Windows 95-document of presentatie. De applicatie is uitgerust met een interface die volledig compatibel is met Microsoft Office en Micrografx ABC Graphics Suite en werkt naadloos samen met gebruikersapplicaties zoals Microsoft PowerPoint 95, Microsoft Word 95, Novell WordPerfect 95, Lotus Freehand 95, Corel Draw 6 en Micrografx Designer en Picture Publisher, Instand 3D voorziet in een geavanceerde tekst0editor waarmee gebruikers TrueType-lettertypen kunnen omzetten in 3D-objecten. Zij kunnen deze vervolgens voorzien van texturen zoals hout, marmer en chroom en een reeks volledig aanpasbare lichteffecten. De applicatie verschaft daarnaast toegang tot honderden 3D-clipart-objecten, zoals dinosaurussen, poppen en ballonnen en 3D-knoppen voor Web-pagina’s alsmede enkele honderden texturen waaronder steen, bloemen, houd, en zelfs Spaanse pepers.

Het lijkt er dus op dat.................... idd.

Bron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan