welke versie XP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Boeing_737 zei:
"ariedeb" stelde dat in zijn eerste post.
Al krijg je een gratis exemplaar via p2p, mijn zegen heb je.

Waar het om gaat is: kun je hem bij Microsoft activeren zonder te hacken of cracken.

Kun je de updates ophalen op de Microsoft-site, enz, enz.

beetje raar andwoord maar goed :confused:
 
ariedeb zei:
Omdat ik van dat geze*k eens af wil zijn, met moeilijk updates ophalen, en problemen met activeren etc etc. Heet ook nog eens Arie Format (van formateren, weet je wel:) )
Dus installeer nog wel eens opnieuw.

ik heb een illegale, alles werkt, ook installaties waar dat genuinegezever voor nodig is ... en gaat het eens fout, dan staat 7 minuten later mijn image terug en werkt ie weer als een speer ...
 
proficiat de jean :thumb:

Maar ik ga dus over op legale windows. Gezien de info hiervoor gegeven, zal ik dus zo'n bijna 500 euro moeten neertellen voor 2 home exemplaren. Mwahhhhh, zal eens beginnen met eentje.
Iedereen bedankt voor de info :thumb: :thumb:

Maar effe voor de duidelijkheid. retail versie is toch wel de VOLLEDIGE versie, voor ik daar ook de fout mee inga??
 
Laatst bewerkt:
kan je niet gewoon een haredisk kopen van 40 euro en dan een oem lol is goed koper.
trouwens alternate doet niet zo moerlijk daar heb ik gewoon mij oem besteld zonder,
extra hardwaren. binnen 2 dagen al in huis.
 
ariedeb zei:
proficiat de jean :thumb:

Maar ik ga dus over op legale windows. Gezien de info hiervoor gegeven, zal ik dus zo'n bijna 500 euro moeten neertellen voor 2 home exemplaren. Mwahhhhh, zal eens beginnen met eentje.
Iedereen bedankt voor de info :thumb: :thumb:

Maar effe voor de duidelijkheid. retail versie is toch wel de VOLLEDIGE versie, voor ik daar ook de fout mee inga??
ja, retail is volledig !
 
ariedeb zei:
maar effe voor de duidelijkheid. retail versie is toch wel de VOLLEDIGE versie, voor ik daar ook de fout mee inga??
Ja inderdaad. Maar kijk goed uit wat je koopt. Kijk eens rond. Je kunt echt wel voor minder dan 500 euro 2 legale exemplaren van Windows krijgen met volledige ondersteuning. Er zijn genoeg winkels die Windows exemplaren die ze bij een set gekregen hebben los verkopen. Dat is stukken goedkoper en zo legaal als het maar kan.
 
Heb al veel rondgekeken KaY.NL
Vooral op internet. Hier in Tilburg hoop winkels afgebeld, en raar maar waar, er was er uberhaupt maar eentje die een retailversie in huis had (278 euro), de rest allemaal upgrade versies. Heb voor voorlopig 1 retail versie via internet gekocht (243 euro). Was er eentje nog een tientje goedkoper, maar daar doe ik geen zaken mee.
 
Pff. Inderaad, alleen de OEM versies zijn zo'n 100 euries goedkoper. Wat duur zeg. Maar ik ben wel nieuwsgierig, hoezo ben je er zo gebrand op om twee retail versies van WinXP aan te schaffen, terwijl er ook andere opties zijn?
 
een retail versie mag je toch meermaals gebruiken ??
wel bij voorbaat aanvragen ...
 
KaY.NL zei:
Pff. Inderaad, alleen de OEM versies zijn zo'n 100 euries goedkoper. Wat duur zeg. Maar ik ben wel nieuwsgierig, hoezo ben je er zo gebrand op om twee retail versies van WinXP aan te schaffen, terwijl er ook andere opties zijn?
Die andere (maar wel legale) opties zie ik hier niet.
 
En in die zelfde advertentie staat onder een link:
Het aanbieden van losse OEM licenties
Wij hebben vernomen dat een aantal resellers de zogenaamde COA's (Certificates of Authenticity) die behoren bij de OEM software los 'verhandelen', dat wil zeggen zonder de hardware waarvoor die software uitsluitend is bedoeld en in voorkomende gevallen zelfs zonder die software. In een aantal gevallen beroept men zich daarbij op een uitspraak uit 2000 van de Duitse rechter.

Microsoft heeft voor de hierboven bedoelde handelwijze nooit toestemming gegeven. Integendeel, de toepasselijke licentievoorwaarden staan een dergelijke verkoop uitdrukkelijk niet toe. Hieraan doet niet af enige uitspraak van een Duitse rechter. Zonder inhoudelijk op de merites van bedoelde uitspraak in te gaan, dient opgemerkt te worden dat een Duitse uitspraak - vanzelfsprekend - geen werking heeft buiten Duitsland en derhalve in Nederland niet bindend is.

Van mij mogen jullie hoor, maar dat was niet mijn vraag.:)
 
Laatst bewerkt:
Wel een gedoe allemaal zeg. Maar in het laatste geval heb je dan toch de beste oplossing. Succes met je besturingssystemen.
 
ariedeb zei:
Omdat ik van dat geze*k eens af wil zijn, met moeilijk updates ophalen, en problemen met activeren etc etc. Heet ook nog eens Arie Format (van formateren, weet je wel:) )
Dus installeer nog wel eens opnieuw.

Installeer gewoon Linux en je hebt geen gezeik met malware (tenzij je als root werkt), legaliteit, activeren en dergelijke. En het werkt dan nog eens sneller dan Windows ook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan