welke versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueldopp

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik weet dat ik nu veel reakties zal krijgen met verschillende meningen maar welke linus versie kan ik het beste gebruiken voor een web/mail/proxy server. ik heb wel wat kennis van unix/linux en veel kennis van windows based systemen. en hoe kan ik dit dan het beste aanpakken

gr manuel

Tja, er zijn er zat. RedHat, Mandrake, Suse, Slackware enz enz. Verschillen zijn tegenwoordig niet zo groot. Pak er gewoon een en probeer het.

het gaat mij er om dat het makkelijk te installeren en te beheren is terwijl hij wel 100% veilig is want het gaat om een zakelijk website

gr manuel

100% veiligheid zal geen enkele distributie je leveren. Dit is namelijk zeer sterk afhankelijk van de beheerder.

Alle recente distributie's hebben een firewall die in te stellen is.

Ikzelf gebruik Mandrake, maar andere zweren bij RedHat.

het gaat mij er om dat het makkelijk te installeren en te beheren is terwijl hij wel 100% veilig is want het gaat om een zakelijk website

Ik ben van mening dat als je net begint met Linux je geen belangrijke dingen op die machine laat draaien.

Heb zelf tijdje geleden Mandrake geprobeerd en had echt het gevoel dat die hele bak open stond voor de buitenwereld.. niet zo'n veilig gevoel dus ;).

Je moet nogal veel instellen als je de Linux machine echt dicht wilt gooien en ben bang dat als je net met Linux begint dit niet gaat lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan