Welke video kaart raden jullie aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HaxXoriZed

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Hey,
ik heb al wat opzoek werk gedaan en pc wizard zegt dat mijn moederbord zowel een pci als een agp bus heeft. (Als je mss nog wil controleren mijn moederbord is een Asus Opal GL-6E, ook wel K8AE-LM: http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...47131&dlc=en&lc=en&jumpid=reg_R1002_USEN#N277)

de computer zou voornamelijk dienen om spelletjes op te spelen. Dus mijn vraag is, welke videokaart raden jullie aan?

EDIT:
ik zie net op de site die ik heb bijgeleverd hier een afbeelding staan van m'n moederbord, maar ik vind hierop de agp bus niet... Is PC Wizard fout of is de site fout?

De afbeelding:
c00647134.gif

Laatst bewerkt:
De Wizzard is fout.
Jij hebt een probleem denk ik.................... dit moederbord heeft géén AGP slot. Het videogebeuren zit onboard, evenals de geluidskaart. Verder is het een hopeloos "simpel" moedebord, want het heeft maar 1 pci slot en verder kun je max. 1 giga (slechts DDR1) geheugen plaatsen. Gauw een nieuw moederbord kopen luidt dan ook mijn advies.

Laatst bewerkt:
De Wizzard is fout.
Jij hebt een probleem denk ik.................... dit moederbord heeft géén AGP slot. Het videogebeuren zit onboard, evenals de geluidskaart. Verder is het een hopeloos "simpel" moedebord, want het heeft maar 1 pci slot en verder kun je max. 1 giga (slechts DDR1) geheugen plaatsen. Gauw een nieuw moederbord kopen luidt dan ook mijn advies.

Bedankt voor de reactie,
welk moederbord raad je dan aan?
liefst een niet al te duur, en 1 dat compatibel is met de rest van mijn hardware, zodat ik niet té veel dingen nieuw moet kopen, anders kan ik beter een hele nieuwe pc kopen...

Hoe groot is de kast?
Ik ben namelijk bang dat er geen standaard videokaart in past, omdat het een te smalle kast is.

Dus
1. nieuw moederbord
2. nieuwe kast
3. nieuwe voeding (als je een redelijke videokaart wilt)

Als ik dat allemaal nieuw moet kopen kan ik beter ineens alles nieuw kopen lijkt me...
ik kijk wel of ik die pc nog voor een deftig prijsje kan verkopen en begin wel opnieuw :P
anyway toch bedankt iedereen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan