welke video kaart zou ik nemen bij deze pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciske de rat

Verenigingslid
Lid geworden
10 jun 2003
ik zou krijg willen weten wat de beste video kaar is
ombo beschikt over de poorten
pci express x1 slot
pci express x16 slot
pci express x8 slot
aan gezien het fijt dat de video kaarten h3450 niet naar wensen is en slecht prestreerd wil ik er een andere in gooien

ik zat zelf te twijfelen aan een hd 4850 of de 4870
het systeem is als volgt

Moederbord : Gigabyte EP45-DS3
Chipset : Intel P45
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
koeling Arctic-Cooling Freezer 7 Pro
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2 x 2048 DDR2-SDRAM )
Video kaart ???????????????????

ik hoop een paar leuke en goede reactie te krijgen

Hoi,

Ik geloof dat als de voeding het hijst ik een 4870 zou nemen.

Modag

Als je even meld welke voeding er bij zit kunnen we daar inderdaad iets beters over zeggen.
Heb je deze onderdelen trouwens al besteld? Ook de Q6600 is namelijk niet de beste keuze voor je geld ondanks dat het een goede overclocker is.

welke video kaart

deze pc heeft een voeding van 1000 watt
de pc heb ik al sinds dec 2008
draaiend onder videokaart hd3450

1000 watt is wel heeeeel erg veel.
Met 500 watt zit je ruim genoeg :p

Maar dan zou ik duidelijk voor de 4870 gaan. Welke kaart heb je specifiek op het oog?

welke video kaart

om dat mijn maat zegt dat type met chipset met hd 4850 moet nemen aan gezien dat dat de top kaarten waren en prestatie te vergelijke met de 4870 komen relatief even goed uit de bus
mijn voorkeur zit op een hd4850
type en merk ben ik nog niet over uit aan gezien ik een gigabyte mobo heb miscchien wel handig om ook van zelf de merk te nemen

Laatst bewerkt:
Dat is onzin. Een HD4870 presteert beter, klaar. Heeft niet heel veel met je chipset te maken mijns inziens.

Als er al invloed is van een chipset: De HD4870 is van dezelfde serie als de HD4850. Dus in die vergelijking is het verschil helemaal nihil.

De HD4870 is gewoon een stuk beter.

Wie heeft je een 1000W voeding aangesmeerd??:confused:

welke video kaart

die heeft niemand mijn aangesmeerd deze heb ik zelf gekocht ivm omdat hij nieuw uit de doos kwam voor 45 euros uit duitseland beter als een 650 kopen bij alternate

Nonsens.
Het spijt me zeer, maar je bent in een fabeltje getrapt. Namelijk het fabeltje dat een voeding beter als er meer Watt op het stickertje staat.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar welk merk? :confused:

welke video kaart

ik zou niet weten dan zou ik moeten open schreoven tot nu toe doet alles het goed hij is gekocht op ebay

Zal vast goed werken, maar dat betekent niet dat ie goed is.
Zeer grote kans dat een voeding van 500W van een A-merk beter is.
Maaruh ik ben eigenlijk best nieuwsgierig.

Maar ook een slechte voeding moet wel een HD4870 van stroom kunnen voorzien.

welek video kaart

of ik nou opgelicht of niet ik weet het niet kan ook van niet zijn was een veiling
dus daar kun je best aan goedkope dingen komen voor weining of niet
tot nu toe zittten 8 harde schijven in tot aal van 3000 gig
gaat mijn puur om zo goed mogelijk videokaart dat ik voorlopig weer games ken spellen het gaat nu ook wel maar moeizaam

Je bent niet opgelicht, je hebt alleen een onverstandige aankoop gedaan :)
Het is gelukkig maar 45 euro, dus je kan het altijd vervangen.
Maar misschien heb je inderdaad wel een superkoop gedan:
http://cgi.ebay.de/Be-Quiet-Dark-Po...eile?hash=item2ea7bb0727&_trksid=p3286.c0.m14
Deze is ook belachelijk goedkoop (wel 2e hands), maar wel goed.

En dat gamen moeizaam gaat op een low-budget kaart is vrij logisch. Deze kaart is niet geschikt om mee te gamen. Het is al een wonder dat je er iets op kan spelen. HD4870 1 gig is gewoon de beste keuze. Ook gezien je processor.

Of is de kaart te duur?

Laatst bewerkt:
welke video kaart

kaart is niewt te duur ik wil alleen weten wat andere mensen er van vinden en wat op mijn pc de beste keuze is meer niet ik hoorde vandaag door iemand zeggen dat ik een gtx kaartje er in moest proppen maar 10 mensne weten er meer als een en van fouten leer je aan gezien ik beoordelingen van alternate is bekijk zitten er een paar slechte hd 4870 ivm de fan schijnt binnen 2 maanden stuk te gaan maar ik google nog eens verder als ik een echte keuze heb gemaakt

mwaw. Dat was inderdaad in juli-september vorig jaar.
Dat probleem is daarna snel opgelost. Het was trouwens vooral Sapphire die toen een probleem had.
En laat ik nu zelf een Sapphire HD4870 hebben aankoopdatum juli 2008.... En tot nu toe (afkloppen) geen probleem.
Overigens ging het niet om kapot gaan, maar om rare fouten en crashes.

Maar goed: elke videokaart kan kapot gaan. De HD4870 is het afgelopen jaar de beste verkochte videokaart. (in gamepc;s in elk geval): logisch dat er ook meer uitvallen. 1% van 10.000 is 100 stuks. 1% van 1.000 is 10 kapotte exemplaren. Dus als er meer verkocht wordt, dan zijn er ook meer problemen te vinden op het net....

Laatst bewerkt:
welke video kaart

kijk zo komen nog ergens over eens lol
en ik neem alle overwegingen mee en met een beetje wetenschap van een ander kom je best ver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan