Welke videokaart en hoe te vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MinniMan

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
hallo, helpmij :P

ik heb wat vragen over hoe je een videokaart moet vervangen en welke het beste is voor mijn comp want, kun je een videokaart er zo uitrukken of moet je eerst wat software verwijderen? ik heb niet zon goede comp maar heb daar eenmaal niet zoveel geld voor :( en ik ben er niet zo heel handig mee...(weet wel wat dingen..) ok hier info over comp:
MS Windows XP SP2 Intel Pentium 4 CPU 3.00GHz, 1,0GB RAM, NVIDIA GeForce 6200 TurboCache(TM) tis een headstart btw
ok... dus de vragen:
1. Hoe vervang ik een videokaart?
2. Welke kan ik het best nemen voor de beste game prestaties ik wil wel bij de nvidia geforce serie's blijven..buget rijkt tot nie meer dan 175 eurotjes
wil er in ieder geval cod4 soepel op kunne draaien... misschien is een hele nieuwe comp wel beter.............

Laatst bewerkt door een moderator:
hangt ervanaf of je cpu s775 is dan heb je nog kans op een goede upgrade en anders zal het een nieuw moederbord worden met alles erbij

hangt ervanaf of je cpu s775 is dan heb je nog kans op een goede upgrade en anders zal het een nieuw moederbord worden met alles erbij

Waar slaat dat nou weer op:evil::evil::evil:

TS heeft een prima PC met P4 3Ghz, 1024 ram en wil een niet te dure nieuwe videokaart!

Komplete onzin om dan direct weer met een heel nieuw moederbord, pocessor en geheugen aan te komen dragen.
Stop daar toch eens mee!!!

EDIT:

@TS:

Wanneer je een AGP videokaart nodig hebt, kijk eens naar deze, een meer dan uitstekende kaart ruim binnen je budget

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=JBGS4A&

Laatst bewerkt:
Waar slaat dat nou weer op:evil::evil::evil:

TS heeft een prima PC met P4 3Ghz, 1024 ram en wil een niet te dure nieuwe videokaart!

Komplete onzin om dan direct weer met een heel nieuw moederbord, pocessor en geheugen aan te komen dragen.
Stop daar toch eens mee!!!

inderdaad!!!!!

hey
dank u voor de info heb ff naar die kaart gekeken ziet er wel goed uit. maar kan ik men oude videokaart er zow uit hale en nieuwe er indoen..? zo ja gaat ik hem meteen bestelle... 512 bevalt me wel :P
btw kan me lieve computer deze videokaart wel verdragen?

je zult wel ff moeten kijken naar je aansluiting(agp of pci)pci e lijkt me niet bij je
en je voeding??hoeveel watt is ie?

kaart installeren is nniet zo moeilijk.je zult wel de oude drivers moeten deinstalleren en de nieuwe erop zetten

Hey,
daar was ik weer :P
heb op siw(system information Windows) gekeken en die zegt dat ik CPI-E heb dus die agp videokaart gaat nie door...kan ik er niet gewoon een GeForce 8600 liefst 512mb ingooien ofzow...of gaat dat te ver voor men lieve comp. en kan ik op siw ook zien hoeveel watt men voeding heeft?........... beetje stomme vraag mischien maar ben nie zo heel handig:confused: :P
k btw dankjullie voor snelle reacties en goede hulp:thumb:

voeding kun je alleen zien op stikker die op die voeding staat

pci-e en dat weet je zeker?

kun je ook ff merk en type van je moederbord vermelden?

hey,
daar was ik alweer :P
k heb ff op stiker gekeken en er stond: input peak 350 watt rated 300 output 290 watt
dus zal wel 350 watt zijn. okey next ohw ja er zit nu een pci-e kaart in, week zekers en als ik in siw kijk staat er alleeng maar **** over pci-e....en hiers info over moederbord :

Property Value
Model Grantsdale
Serial Number UY1A51100611

Chipset Vendor Intel Corporation
Chipset Model 82915G/GV/GL/P/PL/GL/910GE/GL Grantsdale Host Bridge/DRAM Controller
South Bridge 82801FB/FR (ICH6/ICH6R) LPC Interface Bridge
SMBus Intel Corporation 82801FB (ICH6) SMBus Controller @0500h

CPU Intel Pentium 4 HT
Cpu Socket LGA775 [Socket 478]
Processor Upgrade ZIF Socket
Max CPU Speed 3066 MHz

System Slots 4 PCI

Memory Summary
Location System board or motherboard
Maximum Capacity 4096 MBytes
Memory Slots 4
Error Correction None
Use System memory
Maximum Memory Module Size 1024 MBytes

Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

hier stukje over pci:

Bus/Dev./Func. Type Class Type Manufacturer Device Name Sub System Device Vendor Sub System Device Name
00 / 00 / 00 PCI PCI to HOST Bridge Intel Corporation 82915G/GV/GL/P/PL/GL/910GE/GL Grantsdale Host Bridge/DRAM Controller Intel Corporation
00 / 01 / 00 PCI-X PCI to PCI Bridge Intel Corporation 82915G/GV/GL/P/PL/GL/910GE/GL Grantsdale Host-PCI Express Graphics Bridge
00 / 27 / 00 PCI-X Hi-Definition Audio Intel Corporation 82801FB (ICH6) High Definition Audio Controller Foxconn International Inc
00 / 29 / 00 PCI USB (UHCI) Intel Corporation 82801FB (ICH6) USB UHCI Controller 1 Foxconn International Inc
00 / 29 / 01 PCI USB (UHCI) Intel Corporation 82801FB (ICH6) USB UHCI Controller 2 Foxconn International Inc
00 / 29 / 02 PCI USB (UHCI) Intel Corporation 82801FB (ICH6) USB UHCI Controller 3 Foxconn International Inc
00 / 29 / 03 PCI USB (UHCI) Intel Corporation 82801FB (ICH6) USB UHCI Controller 4 Foxconn International Inc
00 / 29 / 07 PCI USB 2.0 (EHCI) Intel Corporation 82801FB (ICH6) USB 2.0 EHCI Controller Foxconn International Inc
00 / 30 / 00 PCI PCI to PCI Bridge (Subtractive Decode) Intel Corporation 801FB Hub Interface to PCI Bridge (ICH6 B2 step)
00 / 31 / 00 PCI PCI to ISA Bridge Intel Corporation 82801FB/FR (ICH6/ICH6R) LPC Interface Bridge Foxconn International Inc
00 / 31 / 01 PCI Bus Master IDE controller Intel Corporation 82801FB (ICH6) Ultra ATA Storage Controller Foxconn International Inc
00 / 31 / 02 PCI IDE (ATA) Intel Corporation 82801FR/FRW (ICH6R/ICH6RW) SATA Controller Foxconn International Inc
00 / 31 / 03 PCI SMBus Controller Intel Corporation 82801FB (ICH6) SMBus Controller Foxconn International Inc
01 / 00 / 00 PCI-X VGA Controller Nvidia Corp GeForce 6200 TurboCache(TM) Pine Technology Ltd
02 / 00 / 00 PCI OHCI FireWire Lucent/Agere Systems (Was: ATT MicroElectronics) FW322/323 IEEE1394 OHCI FireWire Controller Foxconn International Inc
02 / 01 / 00 PCI Ethernet Broadcom Corp BCM5788 NetXtreme Gigabit Ethernet Foxconn International Inc
02 / 05 / 00 PCI RAID Controller Integrated Technology Express (ITE) Inc IT8212 ATA RAID Controller Foxconn International Inc

LOOOL een beetje overdreven veel info maar als jij dit leest begrijp je het voor mij is dit vage ****..... okey over en uit en bedankt vooor de snelle reacties:thumb:

ohww srry zie ik nu pas, niet dat bij die steretjes grove vloeken staan daar ben ik tegen maar ik zei alleng poep :P in het engels

zo te zien heb je alleen maar pci en geen pci-e.

das een heel verschil.

en ook je voeding is niet toereikend

ja okey, maar wat raad je me dan aan??? en ik kan er tog voeding bijkkopen.:confused:

heb je een merk en type moederbord voor me?

met dat nr kan ik niks vinden

en als het echt zo zou zijn dat je alleen maar pci hebt dan kun je cod4 wel vergeten op die pc

hi,
ja...ik lees net dat je met alleng pci idd niet zo veel kunt:(...maar er zit nu een PCI-E kaart in zegt dat niks...?

en dat vraag ik me dus af of die 6200 een pci-e is.

maar als je ff kijkt naar naam en type moederbord dan kunnen we ff beter zoeken

Zou idd makkelijk zijn om even bij een merk PC het merk en type op te geven, ook bij de juiste gegevens met Everest kijken kan een hoop info opleveren.

Nu is het net als vissen in een emmer snot.:eek:

Hey :P
visse in een emmer snot, lekker dan:D
okey hier info van everest over mijn lieve computertje:btw tis een headstart
Veld Waarde
Moederbordnaam Foxconn 915A01-P/915A03-P/915P7AC
Veld Waarde
Moederbord ID 04/21/2005-Grantsdale-6A79DFK9C-00
hier over videokaart:( en ik heb men computer gistere opengetrokken en zit er nu 20cm dichtbij en voel een lekker warm windje van men koeler en lees op de videokaart dit:256mb tv dvi PCI-E made in china:P
Veld Waarde
Bus Type PCI Express x16 @ x16
okey........en ik had d8 ik 350 att voeding... okey nouw ik hoor graag van jullie:thumb:

Zoek er hier eentje uit, zou wel een zwaardere voeding nemen, wel een merk voeding, die dingen vragen redelijk wat sap.

das een mooi kaartje ja

maar je voeding zal erom hangen.
je kunt proberen en anders alsnog een voeding aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan