welke videokaart is geschikt voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NielsDR

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2011
hoi, ik moet mijn pc upgraden om de laatste games aan te kunnen zoals Dead Island en Deus Ex HR, maar ik heb helemaal geen verstand van hardware, daarom dat ik hier even kom vragen aan jullie wat ik zoal moet vernieuwen aan mijn pc. :)
de pc die ik momenteel heb is een Predator G5900 ('gaming pc'), maar ik heb problemen bij de laatste nieuwe games om ze zelfs op medium settings te spelen, ik denk dat mijn videokaart niet voldoet.

welke videokaart zou goed zijn voor mij?
hoef ik nog andere hardware te upgraden of niet?

betreffende mijn budget... het mag wat kosten, maar het hoeft niet het allerbeste te zijn.

dit zijn mijn gegevens:

-system:

pcspecs.png

-display:

systemspecs2.png

(is dit genoeg info?)

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien een GTX 570 HD of een 6970 van ati

bedankt voor de vlugge antwoorden, hoe weet ik welke voeding ik heb? :o

Hoi,

Volgens deze heb je en 500 watt maar weet niet of het a-merk is dan zou je de pc open moeten maken en op het etiket van de voeding kijken.

ok het is dus een 500 watt blijkbaar, ik zal hem later vandaag een keer openmaken om te kijken welk type het is.

ik heb mijn case opengemaakt en een foto gemaakt van het etiket van mijn voeding (want ik weet niet wat je precies moet hebben) ;)

photo1.jpg

Laatst bewerkt:

zijn die videokaarten veel beter dan diegene die ik nu bezit en zouden ze de laatste games op high kunnen draaien?

Met die videokaarten kun je voorlopig wel een tijd mee vooruit! Zeker de 6950. Maar je zult wel een andere voeding nodig hebben zie ik.
Een A-merk(bijv. OCZ) 500 of 600 watt.

is de voeding die ik heb dan een 'B-merk' (500 watt)?

hoeft er nog andere hardware verandert te worden (buiten de voeding mss) bij het vernieuwen van een videokaart? gaat het geen conflicten geven, of staat andere hardware daar los van?

Hoi,

Ik zou wel een andere voeding kopen inderdaad een 600 wat ocz ofzo. je huidige kan een piek van 500watt aan maar continu maar 450 dat gaat je opbreken .

ze geeft evenveel watt als de andere en als het een bekender merk is neem ik die wel, maar wat bedoel je met een 'a-merk'?

Hoi,

Ja zou moeten lukken maar de 550 is toch wel een stukje slechter als de 6950 en aangezien je wilt gamen zal dat ook minder gaan.

het wordt eens dringend tijd om mijn onderdelen te gaan kopen, ik heb heel wat uren gesurfed en ik heb besloten om deze kaart te nemen http://azerty.nl/0-2963-436223/msi-r6870-2pm2d1gd5-oc-grafi.html + een voeding van 600W http://azerty.nl/0-1073-90497/ocz-modxstream-pro-voeding-.html

meningen zijn welkom,
er rest me nog 1 vraag en dat is of het kwaad kan dat ik slechts een dual core processor heb (I5 650). over welke processor je minimum nodig hebt vond ik echt niets op het net :S
err... en dan nog een vraagje, moet ik letten op aansluitingstypes bij die videokaart/voeding of zijn die sowieso aan elkaar aan te sluiten?

(dit wordt mijn winkel mandje wrs http://azerty.nl/winkelmandje/winke...259587]=1&product[436223]=1&product[312147]=1).

Hoi,

Processor maakt niet veel uit en over het algemeen passen de aansluitingen voeding en videokaart wel .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan