Welke videokaart is geschikt ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
maakt weinig uit.

Ik ken geen enkel spel dat 512 mb geheugen vraagt van je videokaart.

Ik zou die 45 eiries lekker in je zak houden iets bijleggen en daarmee 512 mb geheugen extra in je systeem gooien.

dan is je pc ook een stuk sneller.

misschein toch wel handig voor de toekomst en ik heb al 1 GB geheugen dus ik denk dat ik het toch maar doe , of denk je dat er niet veel verschil tussen de prestaties zitten ?

M@ikel

ik denk net dat er veel prestatie verschil tussen zit. Maar als je toch al 1 Gb geheugen heb zal ik de 512 paken

Ey mukkel

Ik heb nog even je hulp nodig ik sta op het punt om de 6200A 512 mb aan te schaffen zodra hij weer binnen is bij alternate , alleen ik zie dat hij 4 pixel pipelines heeft en sommige andere kaarten van hetzelfde type hebben vaak 8 pixel pipelines en 256 mb werkgeheugen.

Welke kan ik dan toch het beste nemen denk jij:

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=JBGX24&#tecData

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=JAGL24&#tecData

de bovenste is de 512 mb en de onderste de 256 , de 256 is 20 euro duurder , maar wat houden die pixel-pipelines nou precies in ?

bedankt alvast :D

Maikel

ik zou de onderste pakken de 6600 256 mb

de 6600 is in alle fronten sneller als die ene van 512 mb.

De snelheid van een kaart zit hem niet in de grootte van het geheugen maar op de memory en core speed + pipelines.

pipelines zijn lijnen waar data over gestuurd wordt. Meer lijnen, meer data en een snellere kaart.

Het grote verschil tussen de kaarten die jij noemde is ook de interface
de 512 mb heeft 64 Bit en de 6600 128 Bit. De 512 mb heeft 2 klokpulsen nodig waar de 6600 er 1 nodig heeft. Dus kortom koop de 6600 ;)

m@ikel zei:
en wat denken jullie 256 mb of 512 mb ?

gr

M@ikel

het verschil is 45 euro !

zucht, niet de 6200 kopen, dat ding gebruikt neeeveerrr nooit 512 mb ram, spaar door voor tenminste een 6600 gt 256 mb ofzoiets dergelijks.. want met een 6200 kun je echt misschien net counter strike 1.6 spelen

gr,

R

m@ikel zei:
ik kan maar niet beslissen, ik heb nu de volgende kaart gezien en deze heeft 12 pixel pipelines alleen die is wel 149 euro, maar je meot er wat voor over hebben !

Alleen heeft deze videokaart het type geheugen DDR-2 en ik vraag me af of ik dit dan wel in mijn pc past ?

http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?showTechData=true&artno=JBGS01&#tecData

mzzl

Maikel

die is ***, trouwens ddr2 is ook *** je moet ddr3 hebben, en zo'n kaartje gebruikt nooit al dat geheugen dat erop zit...je kunt beter de x800 van ati kopen, of zoiets dergelijks, of de 6600 gt 256 mb daar kun je een tijdje mee doen...

Het geheugen op de kaart staat los van het geheugen in je pc. Dus dat gaat altijd goed.

De X800 pro is natuurlijk nog beter ja :) (heb ik namelijk ook)
Loopt super maar die kosten meer als je budged toelaat denk ik.
Snap alleen niet waarom je perce een 512 mb kaart wilt.
Zoals al eerder is gezegt het gaat niet om de grootte van het geheugen op de kaart maar om de snelheid van het geheugen en de core.

Zoals de 2 kaarten die redearedslider noemde met DDR3 geheugen.

Voor de rest wel een aardig kaartje hoor. dan zou ik als ik jou was 200 euro besteden.
150 aan een video kaart en +/- 50 aan 512 MB extra in je computer zelf.
Dan merk je een groot verschil met gamen.

Bedankt voor jullie reacties, ik hoef ook niet perce een 512 mb ik bedoel als er een kaart van 256 met hetzelfde budget is die beter is doe ik dat alleen deze had 12 pixel pipelines dus ik had zoiets van ey deze is beter :D later zag ik pas dat er 512 mb in zat dusss

ik vin de x800 en 6600gt net iets te duur , maar zijn ze in kwaliteit dan eigt veel beter dan deX1600 pro ?/ want de X1600 pro heeft meer pixel pipelines !

gr

M@ikel

Die x1600 trekt makkelijk de spellen die je wilde spelen.
Brother in arm ect.
Goed kaartje voor je systeem.

Je kan wel een snellere kaart kopen maar ik denk dan dat je cpu en geheugen de bottleneck zijn.

Voor een X800 pro heb je al minimaal een P4 3.2 met 1 Gig geheugen hebben om de kaart optimaal te laten presteren,

dus die X1600 is voor jou al voldoende :)

even voor de duidelijkheid, er zijn hier wat misverstanden.

De 6200 van NVIDIA, moet je NIET kopen. Het is een opgekrikte fx5200 met nieuwe features, maar zal niet veel beter presteren.

Ook de 6600 normaal van NVIDIA is niet echt goed. Als je een goed kaartje zoekt voor weinig geld, moet je die 9800 pro kopen. Dat is een goede kaart voor weinig geld. Die x1600 pro is natuurlijk wel beter dand e 9800 pro, en als je er iets meer geld voor over hebt, is die x1600 een goede keus.

Alsjeblieft, let nooit op het MB. Sommige kaarten met minder mb zijn zelfs sneller dan hun broertje met 256 mb of meer. Bij nieuwe kaarten is het wel zo dat het geheugen een grotere rol speelt, maar in de klasse waarin jij zoekt, NOOIT op geheugen letten. Bijvoorbeeld mijn 9600XT 128 mb was sneller dan de 9600XT 256 mb. Bovendien zijn deze budget kaarten die 512 mb aan boord hebben totaal nutteloos, omdat zelfs als er spellen zijn die ondersteuning bieden voor die 512 mb, de snelheid van de kaart te laag is om daadwerkelijk de eisen van het spel met 512 mb te voldoen. Koop dus of een 9800 pro en een extra 512 mb RAM, of koop die x1600. Bovendien is die 350 watt meer dan zat voor deze kaarten, maar je moet wel bij allebei opletten om niet te vergeten de voedings kabel aan te sluiten.

(als je voor de 9600 XT gaat is dit NIET nodig, een van mijn bovenbuurmannen had hele lange nekharen)

Dan is het nu definitief de X1600pro word het bedankt voor jullie hulp

M@ikel

Ey

ik heb dus vanochtend i.p.v. de x1600pro toch de x800 pro gekocht, nu heb ik de kaart in mijn pc geplaatst en vervolgens alle drivers geinstalleerd en de pc herkent de kaart perfect, alleen als ik nu een spel wil opstarten bijvoorbeeld 2006 fifa world cup dan gaat in het menu alles goed maar zodra ik een wedstrijd wil gaan spelen gaat het fout en krijg ik alleen een wit scherm waarop je de spelers ziet door de schaduw, en ghost recon advanced warfighter start hij zelfs helemaal niet op en loopt hij gelijk vast:confused:
Wat doe ik verkeerd? ligt het aan mijn instellingen ?

Wie kan mij hier helpen ???

Alvast bedankt

m@ikel

m@ikel zei:
Ey

ik heb dus vanochtend i.p.v. de x1600pro toch de x800 pro gekocht, nu heb ik de kaart in mijn pc geplaatst en vervolgens alle drivers geinstalleerd en de pc herkent de kaart perfect, alleen als ik nu een spel wil opstarten bijvoorbeeld 2006 fifa world cup dan gaat in het menu alles goed maar zodra ik een wedstrijd wil gaan spelen gaat het fout en krijg ik alleen een wit scherm waarop je de spelers ziet door de schaduw, en ghost recon advanced warfighter start hij zelfs helemaal niet op en loopt hij gelijk vast:confused:
Wat doe ik verkeerd? ligt het aan mijn instellingen ?

Wie kan mij hier helpen ???

Alvast bedankt

m@ikel

windows opnieuw installeren

en graw moet je echt op zeer lage settings spelen,

greets R

en 'k begrijp niet waarom hier x800s en x1600 worden aangeboden...

ten eerste met de x1900 is het zonde om dan nog een x800 of x1600 te kopen, die zijn nu allang verouderd, kun je beter investeren in een duurdere kaart, je hebt voor 200 al een
x850 die wel ff wat sneller is dan beide van die kaarten...

en dan heb nvidia nog, ik heb echt slechte ervaringen met ati, ik ken gasten met x1900xtxs en x1800 die flikkerende graphics krijgen in d3d games, de hardware van ati is wel superieur aan nvidia, maar de spellen lopen simpelweg beter aan nvidia... en ik ben geen nvidia fanboy...

naja laterzzzz

als je eventjes verder kijkt, zie je uit welke tijd dit topicje stamt, namelijk enkele maanden terug... Toen waren er nog geen eens x1900xt'tjes... En als je het topic had doorgelezen had je gezien dat zijn budget klein was...

Anyway, hij heeft de kaart al...

ONTOPIC;
Ik raad aan om een complete reinstall te doen van windows, en achter elkaar de juiste drivers installeren... Als het goed is, moet je probleem dan verholpen zijn.

grannymark zei:
als je eventjes verder kijkt, zie je uit welke tijd dit topicje stamt, namelijk enkele maanden terug... Toen waren er nog geen eens x1900xt'tjes... En als je het topic had doorgelezen had je gezien dat zijn budget klein was...

Anyway, hij heeft de kaart al...

ONTOPIC;
Ik raad aan om een complete reinstall te doen van windows, en achter elkaar de juiste drivers installeren... Als het goed is, moet je probleem dan verholpen zijn.

ja hallo 'k zeg net dat ie z'n windows opnieuw moet installeren

en 't is juist belangrijk om als je weinig geld hebt in een goeie kaart te investeren, is goedkoper anders ga'k dat toch niet zeggen...

zucht, zeikerd ...

redearedslider zei:
ja hallo 'k zeg net dat ie z'n windows opnieuw moet installeren

en 't is juist belangrijk om als je weinig geld hebt in een goeie kaart te investeren, is goedkoper anders ga'k dat toch niet zeggen...

zucht, zeikerd ...

1 x x 1900 XTX = 500 euro, gaat 3 jaar mee
1x x800 pro = 150 euro, gaat zeker nog anderhalf jaar mee..

Koopt hij tegen die tijd nog een kaart erbij van die prijs, kan hij in totaal 3 jaar mee voor 3/5 van het geld van een x1900... helemaal niet goedkoper dus.

Iemand een zeikerd noemen om zijn reacties vind ik echt belachelijk. Een forum is om te discussieren. Jij bood hulp aan, en ik gaf advies/tegen argumenten, totaal dus geen reden om een 'zeikerd' te zijn. En van dat opnieuw windows installeren bevestig ik, dus om met zo'n reactie te komen van hallo dat zeg ik net, voor als je nog niet wist, daar is een forum voor. Verschillende kanten aanhoren voor beste opties. Ik kan ook zeggen dat ie alle drivers moet verwijderen in safe mode met driver cleaner, daarna reg cleaner derover heen gooien enz enz... Ik geef alleen mijn mening, totaal dus geen aanleiding tot gepromoveerd worden voor 'zeikerd'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan