welke videokaart is het beste voor mijn computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaphneV

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe videokaart hebben voor mijn computer, maar ik kom er niet helemaal uit welke het beste is voor mijn computer.
Ik heb een HP Compaq 8000 Elite desktop computer. Momenteel zit er een Intel(R) Q45/Q43 Express Chipset in.
Hier ben ik niet zo tevreden mee, sinds ik graag wat spellen speel die een betere grafische kaart vereisen.

Heeft iemand suggesties? Alvast bedankt.

Inderdaad, welke spellen wil je spelen? Wat is het budget? Welke formfactor van de pc is het?

Ik zou graag Sim city 5 willen spelen.
Het liefst blijf ik onder de honderd euro.
Wat de form factor betreft, dat weet ik helaas niet.

nou jou model pc heeft drie form factors als het goed is dan zijn dat deze deze drie --->fm.png welke heb je ?

overigens heb ik iets meer info over je pc nodig. Ik denk dat je windows vista/7/8(.1) moet hebben. Ga naar start en typ dxdiag in en klik op enter maak er een screenshot van en plaats die hier

Oke dat is wat moeilijker je hebt maar een voeding van 240 watt en het is nog de vraag of er überhaupt nog een videokaart in past.

Zou je in dxdiag op het tablad beeldscherm willen klikken en opnieuw een screenshot plaatsen

Oh ja en kleine tip als je een screenshot plaats is het misschien handig om die eerst bij te snijden in paint

Je kunt zonder type vermelding van het moederbord niet constateren of er überhaupt een PCI-e x 16 slot voor een videokaart op/in zit.
Met Speccy is dat hopelijk wel te zien, je kunt een link geven voor naar een forum zoals dit.

https://www.piriform.com/speccy/download
Gewoon de free version.

ik kan er niet echt uit afleiden of je een pci-e x16/x8 slot hebt

zou je je behuizing open willen maken en een foto van je moederbord willen plaatsen

Laatst bewerkt:
Ik dacht aan een geforce gt 630 niet groot heeft ook niet zo'n grote voeding nodig

daar ga je het niet mee redden de processor is ook te zwak voor dit spel
je hebt een Core 2 duo nodig en het geen wat jij hebt is net een stap daar onder Pentium Dual core en die zijn trager

je gaat met het budget van onder de 100 euro dit spel niet vloeiend kunnen spelen
ik raad je aan om door te sparen voor nieuw systeem de huidige componenten zijn ook niet geschikt voor een degelijke upgrade (voeding te zwak moederbord/cpu/gpu/kast moet worden vervangen)

ik denk niet echt dat de processor een probleem is bij er wordt ook minimaal een athlon x2 4000+ aangeraden, maar de pentium e6500 is wel een stuk beter wel weer wat minder

en volgens game debate moet het wel lukken om het spel om minimum settings te kunnen spelen --->05+.png (met geforce gt 630)

maar ik weet niet of die in je kast kan passen, of je voeding het zal trekken en ik denk ook niet dat het nog slim is om er daar in te investeren voor z'on 200,- heb je een nieuwe pc met een apu die een geïntegreerde videokaart waarmee je het spel vloeiend mee zou kunnen spelen

Ook niet, je hebt er een 3e party insteekkaart bij nodig, al die onboard grafische kaarten zijn niet voor gaming gemaakt.

Indien je een pc wilt aanschaffen kun je het beste een budget opgeven, zijn diverse helpers hier die wel wat voor je willen samenstellen.

Oke,

Waar kan ik dat het beste plaatsen en welke informatie hebben zij nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan